هری پاتر؛ 15 طلسم که اجرا کردنشان از همه سخت تر است

به گزارش دانلود باران، اگر مدارسی همانند هاگوارتز اعتبار بی نظیری را در جامعه جادوگران به دست آورده اند به این علت است که فارغ التحصیلان این مدرسه تسلط فوق العاده ای بر ورد خوانی و اجرای طلسم دارند و نمونه های زیر از جمله مهم ترین طلسم های این مدرسه به شمار می آیند.

هری پاتر؛ 15 طلسم که اجرا کردنشان از همه سخت تر است

بسیاری از طلسم هایی که دانش آموزان در مدارس جادوگری نظیر هاگوارتز می آموزند، به مهارت طلسم نویسی فوق العاده باورنکردنی ای احتیاج دارند، اما طلسم های زیادی هم وجود دارد که اصلا به نحوه آموزششان اشاره نشده است. از طلسم جنجالی سکتوم سمپرای سوروس اسنیپ گرفته تا نفرین های غیرقابل بخشش مختلف که معمولا به وسیله ولدمورت و مرگ خوارانش استفاده می شدند. لذا ما می خواهیم به شرح طلسم های سختی بپردازیم که گویا بسیاری از ساحره های جامعه جادوگران ترجیح می دهند آن ها را انجام ندهند.

15. تمامی طلسم های غیرکلامی (Any Non-Verbal Spell)

اگرچه این نوع طلسم ها انواع مختلفی داشتند، اما در طول این سری فیلم ها می توان چنین برداشت نمود که تسلط بر طلسم های غیرکلامی بسیار سخت است. این واقعیتی است که چندین بار در سری فیلم های هری پاتر مطرح شده و در مجموعه جانوران شگفت انگیز هم به کرات بدان اشاره شده است.

کاملا معلوم است که طلسم های غیرکلامی در مبارزات برای فردی که از آن ها استفاده می کنند مزایای زیادی را به همراه خواهند داشت، به خصوص اگر در جایی باشید که دورتادورتان را ماگل ها احاطه نموده باشند استفاده از چنین طلسمی، کاربردی تر و مطمئن تر خواهد بود. با این حال، با وجود اینکه این طلسم ها مزایای زیادی را به همراه دارند، بیشتر جادوگران و ساحره ها خودشان را به زحمت نمی اندازند تا بر آن ها تسلط پیدا کنند، چرا که اجرای آن ها به تمرکز زیادی احتیاج دارد و لذا همه جادوگران نمی توانند آن ها را فرا بگیرند.

14. طلسم آبلیویت یا پاک کردن حافظه (Obliviate)

آبلیویت، طلسم بسیار سختی است لذا فقط برترین جادوگران می توانند از آن استفاده کنند. این طلسم زمانی به کار گرفته می گردد که یک جادوگر می خواهد خاطرات فردی را حذف کند و لذا می توان گفت که استفاده از آن کار چندان راحتی نیست. با این حال، همین طلسم توانست ماگل ها را از جادوی اطرافشان بی خبر نگاه دارد.

استفاده از آبلیویت مستلزم این است که جادوگر بداند کدام خاطرات را باید حذف کند. در واقع به کارگیری این طلسم بیشتر شبیه به استفاده از چاقوی جراحی است تا استفاده از شمشیر. به خاطر همین است که ماگل ها هیچ وقت در خصوص افرادی که حافظه خود را ازدست داده اند چیزی نشنیده اند.

13. معجون پالی جوس (Polyjuice Potion)

از لحاظ فنی، پالی جوس یک طلسم نیست، اما به علت اهمیت آن برای داستان هری پاتر، بهتر است به آن اشاره نماییم. این طلسم اولین بار در هری پاتر و تالار اسرار به وسیله هرمیون به کار گرفته شد و بعد هم به وسیله بارتی کراچ جونیور در هری پاتر و جام آتش به کار گرفته شد که می خواست خودش را به جای مودی یکی از جادوگران هاگوارتز جا بزند. در طول فیلم های هری پاتر، این طور عنوان شده که اجرای طلسم معجون پالی جوس بسیار سخت و زمان بر است. درواقع این طلسم، یکی از پیشرفته ترین طلسم های جادوگری است که در سری فیلم های هری پاتر به آن اشاره شده است. اثرات مخرب اجرای نادرست این طلسم هم زمانی مشاهده شد که هرمیون تصادفا خودش را به یک گربه تبدیل کرد.

12. طلسم حافظه کاذب (False Memory Charm)

طلسم حافظه کاذب شباهت هایی به طلسم آبلیویت دارد و البته از جهاتی هم با آن فرق دارد. طلسم آبلیویت برخی خاطرات فرد را حذف می نماید در حالی که طلسم حافظه کاذب برخی از خاطرات افراد را با خاطراتی که هرگز وجود خارجی ندارند جایگزین می نماید. پس قطعا اجرای این طلسم هم باید بسیار سخت باشد.

در طول تمامی قسمت های فیلم، فقط چند بار از این طلسم استفاده شده است. در یکی از این قسمت ها، هرمیون گرنجر در کوشش برای محافظت از والدینش در برابر جادوگران تاریک از این طلسم استفاده نمود. افرادی که کتاب را خوانده باشند و از مهارت های ورد خوانی هرمیون مطلع باشند به خوبی متوجه خواهند شد که این طلسم به چه اراده و عزم راسخی احتیاج دارد.

11. افسون توسعه غیرقابل کشف (Undetectable Extension Charm)

افسون توسعه غیرقابل کشف یکی دیگر از طلسم های بسیار سختی است که استفاده از آن بر اساس قوانین دپارتمان سحر و جادو مقررات خاص خودش را دارد. این طلسم، ناحیه درون یک شی را توسعه می دهد، اما این کار را به گونه ای انجام می دهد که به وسیله سایر طلسم های تشخیصی قابل شناسایی نباشد.

یکی از برترین طلسم های توسعه به وسیله هرمیون گرنجر به کار گرفته شد. او از این طلسم برای بزرگ تر کردن کیفش استفاده کرد تا بتواند تمام وسایلی را که خودش، هری و رون باید حمل می کردند جابه جا کند. وقتی خود هرمیون می گوید استفاده از این طلسم سخت است باید به حرف هایش ایمان داشته باشید.

10. سکتوم سمپرا (Sectumsempra)

وقتی که هری یک کتاب معجون دست دوم را پیدا می نماید، متوجه می گردد که کتاب مملو از نکات و ترفندهای جادوگری است و حتی صاحب قبلی برخی از طلسم هایی را که خودش اختراع نموده بود در کتاب نوشته است. یکی از آن ها سکتوم سمپراست.

سکتوم یسمپرا طلسمی است که قادر به ایجاد جراحات عمیق و متعدد بر روی بدن حریف است و لذا طلسمی، بسیار خطرناک به حساب می آید که نمی توان آن را دست کم گرفت. در حالی که در طول فیلم، میزان سختی این طلسم هرگز به طور دقیق معین نشد، دانش باورنکردنی اسنیپ در رابطه با آن نشان می دهد که استفاده از این نفرین آن قدرها هم آسان نیست. علاوه بر این، این طلسم برای جادوگرانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست.

9. طلسم ظاهر شدن و ناپدید شدن (Apparition And Disapparition)

هم ظاهر شدن و هم ناپدید شدن، طلسم هایی هستند که اجرای پیروزیت آمیزشان بسیار سخت است. البته مربیان خاصی در هاگوارتز حضور دارند که این تکنیک را به دانش آموزان آموزش می دهند. این جادوگران متخصص نه تنها باید این طلسم را به دانش آموزان آموزش دهند، بلکه باید از هرگونه آسیبی که در صورت انجام اشتباه طلسم به دانش آموزان وارد می گردد جلوگیری کنند.

به همین علت است که هر دوی این طلسم ها برای دانش آموزان زیر سن قانونی ممنوع هستند، زیرا به شدت خطرناک اند. سختی استفاده از این طلسم ها زمانی آشکار می گردد که درمی یابیم بسیاری از جادوگران و ساحره ها به جای استفاده از این طلسم، ترجیح می دهند با وسایل دیگری سفر کنند.

8. آکلومنسی و لجیلیمنسی (Occlumency And Legilimens)

آکلومنسی و لجیلیمنسی دوروی یک سکه هستند. یکی از آن ها به جادوگر اجازه می دهد تا از فکر خود در برابر دشمنان محافظت کند، در حالی که دیگری به او اجازه می دهد تا به فکر دیگران نفوذ نماید. البته بر اساس آنچه در فیلم های هری پاتر نشان داده شد، اجرای اکلومنسی سختتر است. برای اجرای آکلومنسی، جادوگر باید کاملا فکر خود را از افکار دیگر خالی کند و این کاری است که بیشتر ما نمی توانیم انجام دهیم. حتی هری پاتر هم با انجام آن مشکل داشت اما انگیزه های زیادی داشت که باعث شدند بتواند این طلسم را اجرا کند.

7. طلسم شکنجه گر (Cruciatus Curse)

یکی از سه طلسم غیرقابل بخششی که از نظر اخلاقی استفاده از آن به وسیله جامعه جادوگران غیرقابل قبول تلقی می گردد و ممنوع است، طلسم شکنجه گر نام دارد که به جادوگر اجازه می دهد تا قربانی را عذاب دهد. البته این طلسم به مهارت و سنگدلی بسیار زیادی احتیاج دارد و اعضای جامعه مودب هم افراد سنگدلی نیستند.

البته ولدمورت و مرگ خواران به کرات از این طلسم برای کسب اطلاعات و مجازات دشمنانشان استفاده می نمودند. هری سعی کرد بلاتریکس لسترنج را در فیلم هری پاتر و محفل ققنوس با این روش طلسم کند، اما چندان پیروز نبود.

6. طلسم آنیماگوس یا جانورنما (Animagus Spell)

سیریوس بلک به گونه ای این طلسم را اجرا می نماید که می تواند آسان به نظر بیاید، اما او جادوگری باتجربه است و اجرای این طلسم نمی تواند برای جادوگران مبتدی آسان باشد.

طلسم جانور نما به ترکیبی از معجون های تغییر شکل احتیاج دارد که آماده سازی شان بسیار پیچیده و زمان بر است. یک اشتباه کوچک باعث می گردد که جادوگر مجبور گردد همه چیز را از نو آغاز کند. البته اگر به خودش آسیبی وارد ننموده باشد یا تغییری در ظاهرش رخ نداده باشد. به همین علت است که جادوگران بسیار کمی از این طلسم استفاده می کنند.

5. ساخت هوراکس (The Creation Of A Horcrux)

هم اکنون دیگر، بیشتر هواداران هری پاتر شرایط لازم برای ساخت هوراکس را می دانند. با توجه به اینکه ساحره ها و جادوگران باید کارهای زیادی را برای ساخت هوراکس انجام دهند، بی شک می توان گفت که این طلسم یکی از طاقت فرساترین و پیچیده ترین طلسم هایی است که در دنیای هری پاتر اجرا می گردد.

این طلسم دو جزء اصلی دارد. ابتدا، جادوگر باید شی ای را که در نهایت باید به هوراکس تبدیل گردد آماده کند. بعد باید روح خود را بشکافد و آن را به درون شیء مذکور بدمد. البته گفتن این کارها آسان تر از انجام دادنشان است.

4. نفرین امپریوس (Imperius Curse)

نفرین امپریوس قربانی را هیپنوتیزم نموده و او را وادار می نماید تا هر کاری را که به او دستور داده می گردد انجام دهد. این طلسم یکی از سنگ دلانه ترین نفرین هایی است که یک جادوگر می تواند آن را به کار گیرد و اجرای آن هم به شدت سخت است، اما همان طور که دیدیم در طول اولین و دومین جنگ بین جادوگران، آزادانه استفاده شد.

ولدمورت در طول به قدرت رسیدنش به کرات از این طلسم استفاده کرد و بسیاری از مرگ خواران قبلی هم ادعا کردند که تحت تأثیر این طلسم قرارگرفته بودند. با این حال، در رمان های هری پاتر قهرمانانی مانند هری و مینروا مک گوناگال هم از این طلسم استفاده نمودند.

3. طلسم مدافع (Patronus)

شاید یکی از بدنام ترین و سختترین طلسم ها در دنیای جادوگری، طلسم مدافع باشد و قطعا این طلسم اولین چیزی بود که در هنگام خواندن عنوان این مطلب به فکر بیشتر هواداران خطور نمود. در هنگام اجرای طلسم مدافع، جادوگر باید به شادترین لحظه زندگی خود فکر کند چراکه چنین خاطره شادی سبب تقویت طلسم مدافع می گردد.

یافتن یک خاطره کاملا شاد و تمرکز بر روی آن می تواند بسیار سخت باشد. به خصوص ذکر این نکته حائز اهمیت است که این طلسم معمولا زمانی اجرا می گردد که دیمنتورها در آن حوالی باشند و اجرای چنین طلسمی که به تمرکز بالایی احتیاج دارد باوجود دشمنان کار چندان ساده ای نیست.

2. طلسم پرواز (Flight)

اجرای این طلسم آن قدر سخت است که برای مدت زمان طولانی، جامعه جادوگری اجرای آن را غیرممکن می دانست. بله درست است که جادوگران و ساحره ها می توانند با جارو یا چیزهای دیگر مشابه آن پرواز کنند، اما هیچ کدام از آن ها نمی توانستند بدون یاری گرفتن از چیزی پرواز کنند.

فقط یک جادوگر توانست چنین طلسمی را خلق کند و از آن برای پرواز کردن استفاده نماید. در طول فیلم هرگز شرحی در این خصوص داده نشد، اما ولدمورت به نوعی بر این طلسم تسلط دارد و از آنجایی که او تنها کسی است که می تواند این کار را انجام می دهد، تماشاگران فیلم به وضوح می توانند احساس کنند که اجرای این طلسم تا چه حد سخت است.

1. طلسم کشنده (Killing Curse)

بدترین طلسم موجود در تاریخ جادوگری، طلسم کشنده نام دارد که به جادوگر اجازه می دهد تا فورا جان قربانی اش را بگیرند. این طلسم یکی از طلسم های موردعلاقه لرد ولدمورت است. این جادوگر به میزان ای پست و شرور است که می تواند این طلسم بی رحمانه را بدون لحظه ای عذاب وجدان اجرا کند.

این طلسم به داشتن احساس نفرت زیادی احتیاج دارد و برای استفاده درست از آن باید بر سایر طلسم های تاریکی تسلط داشت. شایان ذکر است که هری در آخرین نبرد خود با ولدمورت از این طلسم استفاده نکرد، در عوض تصمیم گرفت تا با استفاده از یک طلسم متفاوت، این نفرین را به خود جادوگری که از آن استفاده می نماید بازگرداند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "هری پاتر؛ 15 طلسم که اجرا کردنشان از همه سخت تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هری پاتر؛ 15 طلسم که اجرا کردنشان از همه سخت تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید