آیا تیک تاک از روزنامه نگاران آمریکایی جاسوسی می کرد؟

به گزارش دانلود باران، شرکت مادر تیک تاک خاطرنشان کرد که به وسیله ایمیل هایی از روزنامه نگاران آمریکایی جاسوسی نموده است.

آیا تیک تاک از روزنامه نگاران آمریکایی جاسوسی می کرد؟

به گزارش تجارت نیوز به نقل از نیویورک تایمز، تیک تاک خاطرنشان کرد که از روزنامه نگاران در ایالات متحده جاسوسی نموده است. ByteDance، شرکت مادر تیک تاک، پذیرفت که از طریق ایمیل های رد و بدل شده در داخل شرکت، از این برنامه برای جاسوسی از دانلود باران برای ردیابی منابع آن ها استفاده نموده است.

تیک تاک اپلیکشن جاسوسی است؟

شرکت مادر تیک تاک طی تحقیقی فاش کرد که چهار نفر از کارمندان آن در چین از این برنامه برای جمع آوری اطلاعات در خصوص دو حساب در ایالات متحده که متعلق به روزنامه نگاران بودند استفاده می کردند. در همین حال، فوربس مدعی شده است که دو نفر از آن ها قربانی این جاسوسی شده اند.

حرکات فیزیکی بعضی از روزنامه نگاران، همانطور که آدرس های IP آن ها نشان می دهد، در کوششی برای مشخص اینکه آیا در نزدیکی آنان کسی از اپکلیکیشن تیک تاک استفاده می نماید یا نه مورد آنالیز نهاده شد. طبق اعلام این شرکت چهار کارمند درگیر در این رسوایی اخراج شده اند. در حالی که پیش از این گزارشی از استعفای آن ها منتشر شده بود.

واکنش مدیرعامل تیک تاک چه بود؟

Rubo Liang، مدیر اجرایی ByteDance در ایمیلی به کارمندان خود نوشت: وقتی از این اتفاق به من اطلاع داده شد، عمیقاً ناامید شدم و مطمئن هستم که شما هم همین احساس را دارید. در ادامه این ایمیل آمده است: اعتماد عمومی به شرکت ما، با وجود کوشش های فراوانی که ماکبرای به دست آوردن آن انجام دادیم به طرز قابل توجهی با سوء رفتار چند نفر تضعیف شد.

Shou Zi Chew مدیرعامل تیک تاک نیز ایمیلی را برای کارمندان خود ارسال کرد و نوشت: امنیت داده ها برای ما امر خیلی مهمی است. او بعلاوه گفت که طی 15 ماه گذشته، این شرکت برای ایجاد یک برنامه تازه ذخیره سازی داده مستقر در ایالات متحده به عنوان گواهی بر این تعهد کار نموده است.

تیک تاک برای کارمندان دولت ممنوع شد

تیک تاک به طرز شدیدی تحت نظارت دولت ایالات متحده برای حفظ امنیت ملی است. این افشاگری در زمانی صورت گرفت که قانون گذاران آمریکایی قصد دارند این اپلیکیشن را به علت نگرانی های فزاینده درباره حریم خصوصی کاربران و امنیت ملی ممنوع نمایند.

هفته گذشته، لایحه جاش هاولی، سناتور میسوری مبنی بر ممنوعیت TikTok در تلفن های هوشمند دولتی ایالات متحده در سنا تصویب شد و این هفته نیز در مجلس نمایندگان به تصویب اعضا رسید و بالاخره تیک تاک در سراسر آمریکا در گوشی های هوشمند کارکنان دولت ممنوع شد.

این درحالی است که چندی پیش تیک تاک در کوشش برای متقاعد کردن دولت آمریکا و باقی ماندن تحت مالکیت شرکت مادر خود یعنی ByteDance بود. این شرکت در سه سال گذشته همیشه در پی این بوده است که به ادارات و آژانس های دولتی ایالات متحده اطمینان دهد که اطلاعات شخصی شهروندان ایالات متحده قابل دسترسی نبوده و محتوای آن از طریق حزب کمونیست چین یا هر نهاد دیگری تحت نفوذ دولت آن کشور قابل دستکاری نیست.

سال گذشته، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، فرمان اجرایی همتای پیشین خود، دونالد ترامپ، مبنی بر ممنوعیت TikTok در ایالات متحده را لغو کرد، اما مذاکرات بین دولت او و شرکت تیک تاک بر سر یک توافق احتمالی که نگرانی های امنیتی را رفع کند، ادامه یافت.

منبع: فرارو

به "آیا تیک تاک از روزنامه نگاران آمریکایی جاسوسی می کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تیک تاک از روزنامه نگاران آمریکایی جاسوسی می کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید