اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مردادماه 1400

به گزارش دانلود باران، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مردادماه 1400

از 1.2 میلیارد نفر به 1.3 میلیارد نفر

بانک جهانی: جمعیت جوانان 15 تا 24 ساله جهان در حال حاضر 1.2 میلیارد نفر است که پیش بینی می شود این رقم در افق 2030 به 1.3 میلیارد نفر افزایش یابد. ایجاد شغل های بیشتر و بهتر برای جوانان و آموزش مهارت های شغلی لازم به آنها باید جزو اولویت های سیاست گذاران در اقصی نقاط جهان باشد.

24.9 میلیارد یورو

رویترز: صندوق بهبود مالی اتحادیه اروپا که به منظور کمک به خروج کشورهای عضو این اتحادیه از بحران مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا تأسیس شده است، 24.9 میلیارد یورو تسهیلات به دولت ایتالیا برای کمک به بهبود و استحکام اقتصاد این کشور پرداخت کرد.

5 میلیارد دلار و 200 هزار دستگاه

رویترز: شرکت ریویان که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت می کند، در حال رایزنی با مقامات شهر فورت ورث در استان تگزاس است تا با سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری، یک کارخانه تولید خودروهای برقی با ظرفیت تولید حدود 200 هزار دستگاه در سال را در این شهر احداث کند.

4.8 درصد

فایننشال تایمز: دفتر ملی آمار انگلیس گفت که اقتصاد این کشور طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به دوره سه ماهه قبلی 4.8 درصد رشد داشته است.

1.4 میلیارد یورو

فایننشال تایمز: شرکت خدمات مالی و بانکداری سوسیته ژنرال که سومین بانک بزرگ فرانسه از لحاظ ارزش دارایی ها به تعداد می رود، در گزارشی گفت که طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی 1.4 میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است. این شرکت سه ماهه دوم سال گذشته میلادی را با زیان خالص 1.3 میلیارد یورویی پشت سر گذاشته بود.

1.28 میلیارد دلار

مارکت واچ: شرکت سوئیسی-انگلیسی گلنکور، از بزرگترین شرکت های جهان در حوزه اکتشاف و استخراج معادن و معاملات کالاهای خام، در صورت های مالی خود در شش ماهه نخست سال جاری میلادی 1.28 میلیارد سود خالص گزارش کرده است که این رقم بالاترین سود خالص تاریخ شرکت گلنکور طی یک دوره تعداده ماهه به تعداد می رود.

از 3 درصد به 0.6 درصد

اندیشکده اقتصاد بین الملل پترسون: در فاصله سال های 1948 تا 1973 درآمد واقعی یک خانوار آمریکایی به طور میانه حدود 3 درصد در سال افزایش می یافت که این به معنای دو برابر شدن یک نسل در مقایسه با نسل قبل از خود بود؛ اما از سال 1973 تا به امروز درآمد واقعی خانوارهای آمریکایی سالانه حدود 0.6 درصد رشد داشته است.

15.7 میلیارد یورو

بلومبرگ: شرکت آلمانی بایون تک پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی 15.9 میلیارد یورو (18.7 میلیارد دلار) از محل فروش واکسن کرونا درآمد کسب خواهد کرد.

43.6 تن و 71 درصد

بلومبرگ: یک منبع آگاه در دولت هند به خبرنگار بلومبرگ گفت که کشورش در ماه ژوئیه سال جاری 43.6 تن طلا وارد کرده است که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 71 درصد افزایش نشان می دهد. سخنگوی وزارت دارایی هند هنوز پاسخی به درخواست بلومبرگ برای اظهارنظر درباره این خبر نداده است.

15.7 میلیارد دلار

بلومبرگ: دبیر اجرایی انجمن پالایشگاه ها و توزیع کنندگان سوخت آفریقا (ARDA) گفت که کشورهای آفریقایی باید در راستای کاهش سطح گوگرد در فرآورده های نفتی که در این قاره تولید شده و به مصرف می رسد، حدود 15.7 میلیارد دلار برای بهینه سازی پالایشگاه ها سرمایه گذاری کنند.

5.4 درصد

سی ان ان: اداره آمار وزارت کار آمریکا گفت که شاخص تورم مصرف کننده در این کشور طی ماه ژوئیه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 5.4 درصد افزایش یافته است که این رقم بالاترین نرخ تورم در آمریکا طی 13 سال اخیر به تعداد می رود.

220 فروند و 1 میلیارد دلار

سی ان بی سی (CNBC): شرکت آلمانی لیلیوم که در زمینه تولید هواپیماهای برقی کوچک فعالیت می کند، گفت که برای فروش 220 فروند هواپیمای برقی عمودپرواز 7 نفره به ارزش مجموعاً 1 میلیارد دلار به شرکت هواپیمایی آزول، با این شرکت برزیلی که از لحاظ تعداد پروازهای داخلی بزرگترین شرکت هواپیمایی برزیل محسوب می شود، به توافق رسیده است.

1.1 میلیارد دلار

فوربس: دو شرکت کره ای هیوندای و ال جی قصد دارند 1.1 میلیارد دلار به منظور راه اندازی یک کارخانه مشترک در اندونزی برای تولید باتری خودروهای برقی سرمایه گذاری کنند تا از این طریق بتوانند از ظرفیت های بازار کشور 276 میلیون نفری اندونزی و منابع غنی نیکل در این کشور بهره ببرند.

5.8 درصد

سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD): میانه درآمد خانوارها در کشورهای عضو OECD طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی 5.8 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی بسکمک از کشورهای عضو OECD هنوز به سطح قبل از بحران کرونا بازنگشته است.

18.1 میلیارد یورو

یورو استات: مازاد تراز تجاری کشورهای منطقه یورو در بخش کالا طی ماه ژوئن سال جاری 18.1 میلیارد یورو بوده است.

232 میلیون کیلوگرم و 752 میلیون یورو

یورو استات: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2020 مجموعاً 232 میلیون کیلوگرم بستنی به ارزش 752 میلیون یورو به کشورهای خارج از این اتحادیه صادر کرده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مردادماه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم مردادماه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید