بررسی اسپیکر ضد آبJBL Charge 5

به گزارش دانلود باران، وقتی صحبت از محصولا برند جی بی ال به میان می آید، بدون تردید در وهله اول محصولات قابل حمل این شرکت به ذهن خطور می کند. سالهای زیادی است که جی بی ال به تولید و طراحی اسپیکرهای قابل حمل می پردازد و اکنون دیگر نام این برند و محصولات مختلف آن مخصوصا اسپیکرهای پرتابل و ضد آب این شرکت، زبانزد جهانیان است و کمتر کسی است که تا به امروز نام این برند و محصولات آن را نشنیده باشد.

بررسی اسپیکر ضد آبJBL Charge 5

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی یکی از اسپیکرهای پرتابل جی بی ال که توسط کارشناسان مجموعه تهران اسپیکر از نظر کیفیت صدا و متریال ساخت و همچنین تکنولوژی های بکار رفته، مورد تایید واقع شده است، بپردازیم.

مدلی که قرار است در مورد آن صحبت کنیم اسپیکر پرتابل و ضد آب JBL Charge5 است. این اسپیکر نسل پنجم اسپیکرهای سری Charge است که نسبت به نسل های قبلی، دارای باتری قوی تر و صدایی با کیفیت تر است و همچنین قابلیت شارژ سایر دستگاه های هوشمند را نیز دارد. در ادامه به سایر ویژگی ها و امکانات مختلف این اسپیکر خواهیم پرداخت.

در نگاه اول ظاهر زیبا و متفاوت و اسپرت این اسپیکر توجه ما را به خود جلب می کند. بدنه ضدآب و مشبک این اسپیکر همچون سایر مدلهای پرتابل جی بی ال، یکی از نمادهای طراحی محصولات ضدآب این برند است. اسپیکرهای سری شارژ همگی ظاهری تقریبا مشابه و استوانه ای دارند که در برخی جزییات باهم تفاوت دارند و همین ظاهر استوانه ای مشخصه اصلی این سری از محصولات جی بی ال است.

قرارگیری دکمه های کنترل اسپیکر مثل دکمه های کم و زیاد کردن صدا، اتصال بلوتوثی، خاموش و روشن کردن اسپیکر و دکمه سینک کردن اسپیکر با سایر دستگاه ها بر روی بدنه اسپیکر به راحتی استفاده و زیبایی ظاهری اسپیکر می افزاید.

همچنین لوگوی براق برند جی بی ال که هماهنگ با رنگ ساب ووفرهای دو قسمت انتهایی استوانه است، زیبایی اسپیکر را دو چندان می کند و نشان از سلیقه بسیار خوب و مدرن طراحان جی بی ال دارد.

این اسپیکر وزنی معادل 960 گرم دارد که برای یک اسپیکر با باتری قدرتمند مانند Charge5 وزن زیادی محسوب نمی شود زیرا عمده وزن اسپیکرهای پرتابل شامل وزن باتری آنها می شود.

اما این اسپیکر با وجود داشتن باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 7500 میلی آمپر ساعت، وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد.

باتری این اسپیکر جی بی ال از طریق درگاه USB شارژ می شود و تنها با یک بار شارژ به مدت 4 ساعت می تواند به مدت 20 ساعت به طور مداوم همراه لحظات شما باشد. طبیعی است که 20 ساعت کارکرد باتری یک تایم ایده آل برای اسپیکر است زیرا تقریبا می توان گفت یک شبانه روز می تواند برای شما موسیقی پخش کند پس برای استفاده در هر نوع سفر یا تفریح و ورزشی، یک گزینه ایده آل و مناسب است.

یکی از نکات حائز اهمیت برای کاربران اسپیکرهای پرتابل، توان خروجی اسپیکر است. چون اسپیکرهای پرتابل بیشتر برای محیط های خارج از منزل و حتی در طبیعت و مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، پس باید توان خروجی و کیفیت صدای اسپیکر به گونه ای باشد که در محیط بیرون صدایی با کیفیت مناسب و وضوح خوب ارائه دهد. خوشبختانه یکی از ویژگی های محصولات جی بی ال پخش صدایی با حجم بالا و بیس قدرتمند است. در این اسپیکر نیز این ویژگی وجود دارد و این اسپیکر پرتابل 40 واتی، صدایی با کیفیت فراتر از انتظار و وضوح بسیار عالی و تفکیک صوتی استثنایی ارائه می دهد.

همچنین برای تجربه صدایی با حجم بالاتر و شگفت انگیز می توانید از تکنولوژی جدید بکار رفته در این اسپیکر استفاده کنید. یکی از تکنولوژی های جدیدی که جی بی ال در سال های اخیر از آن استفاده می کند تکنولوژی JBL PartyBoost می باشد که به صورت اختصاصی توسط مهندسین JBL طراحی شده است. اسپیکر های که دارای تکنولوژی JBL PartyBoost می باشند ، می توانند به تعداد بی نهایت به یکدیگر متصل شوند. اسپیکر Charge 5 نیز از این تکنولوژی انحصاری بهرمند می باشد و امکان اتصال آن به دیگر اسپیکر های جی بی ال وجود دارد. اگر چند عدد از این اسپیکر داشته باشید و یا دوستانتان نیز اسپیکر های جی بی ال دارای تکنولوژی PartyBoost داشته باشند می توانید به راحتی آنها را به هم متصل کنید و صدای موسیقی را به حداکثر برسانید.

مشخصه مهم محصولات پرتابل جی بی ال، قابلیت ضد آب بودن آنهاست که در هر کدام از محصولات جی بی ال بصورت استانداردهای مختلفی ارائه می شود. بدنه این اسپیکر قابل حمل با دارا بودن استاندارد بین المللی IP67 ضدآب بوده و در برابر نفوذ مایعات و رطوبت بسیار مقاوم می باشد. این ویژگی برای یک اسپیکر پرتابل بسیار مهم است و به شما امکان استفاده از اسپیکر خود در هر شرایطی را می دهد. شما می توانید با این بلندگوی همراه در زیر باران ، کنار استخر ، داخل حمام و سایر محیط های مرطوب به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید و نگران هیچگونه آسیب احتمالی نباشید. همچنین بدنه این اسپیکر دارای ضربه گیر های سیلیکونی می باشد که آن را در برابر ضربات محکم بسیار مقاوم می کند.

اسپیکر پرتابل JBL Charge 5 امکان اتصال به دستگاه های دیگر را فقط از طریق بلوتوث به ما ارائه می دهد و در هر فاصله ای از اسپیکر بصورت وایرلس می توانیم با گوشی یا تبلیت یا سایر وسیله های خود به آن متصل شویم و موزیک دلخواهمان را پخش کنیم.

جمع بندی:

در نگاه کلی به اسپیکر JBL Charge 5 می توان آن را گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل برای استفاده در خارج از منزل و محیط های بیرون دانست. زیرا تمام ویژگی های لازم برای یک اسپیکر بیرونی را دارد. از قابلیت حمل آسان گرفته تا بدنه ضدآب و باتری قدرتمند قابل شارژ که می تواند 20 ساعت بطور مداوم موسیقی پخش کند. همچنین صدای با کیفیت و قدرتمند آن با بیس عمیق که از دو طرف استوانه پخش می شود، تمامی انتظاراتی است که می توانیم از یک اسپیکر قابل حمل داشته باشیم.

منبع: اتاق

به "بررسی اسپیکر ضد آبJBL Charge 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی اسپیکر ضد آبJBL Charge 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید