بلیچینگ دندان: انواع ، مزایا، هزینه ها و عوارض

به گزارش دانلود باران، یک سوم مردم از دندان های خود ناراضی هستند و حدود 35 درصد دندان هایشان را در عکس مخفی نگه می دارند همچنین 70 درصد از مردم باور دارند که دندان های نامناسب روی موفقیت کارشان تاثیر منفی دارد. لبخند یکی تاثیر گذارترین روشها برای نشان دادن حس شماست برای همین دندان های تمیز و سفید برای بسیاری ار افراد بسیار مهم است.

بلیچینگ دندان: انواع ، مزایا، هزینه ها و عوارض دندانپزشک

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان، طبق سازمان دندانپزشکان آمریکا، سفید کردن دندان بیش از حالت نرمال دندان است. ماده های تشکیل دهنده برای بلیچینگ دندان هیدروژن پراکسید و کربامید پراکسید هست. در گفتار عامیانه سفید کردن دندان و بلیچینگ دندان هر دو یک معنی دارند.

انواع بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان در کلینیک دندان پزشکی

بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان در کلینیک های دندانپزشکی سریع ترین و امن ترین روش برای رسیدن به دندان سفید است. در این روش از بلیچینگ از مواد شیمیایی مخصوص با غلظت بالا و در مدت زمان کوتاه استفاده می شود. پزشک دندان های شما را با محلول اسیدی آغشته می کند و سپس این ماده را به مینای دندان شما می زند. غلظت این محلول 20 تا 40 درصد است و برای سریع تر شدن فرایند بلیچینگ با استفاده از لیزر، دندان را در معرض نور شدید قرار می دهد. در این حین نور لیزر دستگاه، دندان را گرم می کند تا دندان ها هرچه سریع تر سفید شوند

بلیچینگ فوری

یک روش تازه که اخیرا برای بلیچینگ دندان انجام می شود، پاور بلیچینگ نام دارد که در آن از هیدروژن پراکسید غلیظ، لیزر، گرما و یک محافظ پلاستیکی استفاده می شود. استفاده از این روش می تواند دندان های شما را فقط در یک جلسه به صورت کامل سفید کند. اما پزشکان گوش زد میکنند که دندان های شما به صورت موقت سفید می مانند و بعد از یک سال دوباره تیره می شوند و ممکن است لازم باشد دوباره این روش را تکرار کنید.

بلیچینگ در خانه زیر نظر دندانپزشک

بلیچینگ در خانه

بلیچینگ خانگ روشی برای سفید کردن دندانهاست که در بهترین حالت زیر نظر دندانپزشک از طریق بیمار در منزل انجام می شود. در این روش پزشک یک قالب از دندانهایتان تهیه می کند و طبق آن قاشقک های منحصر به فرد پلاستیکی نازک و شفاف برای شما ساخته می شود. این کار از طریق لابراتوارهای دندانپزشکی انجام می شود.

در این روش شما ژل مخصوص بلیچینگ خانگی را در فضای خالی بین قاشقک های پلاستیکی و دندان خود طبق دستور پزشک به مدت چند ساعت در فاصله شب تا صبح قرار می دهید تا پس از گذشت چند هفته و چند بار استفاده از آن، سفیدی مطلوبی برای دندان هایتان حاصل شود. در این روش غلظت پراکسید ها 16 تا 20 است.

پزشکان تاکید دارند که بهترین روش بلیچینگ دندان را بیمار باید معین کند، ولی هر روشی که انتخاب می کنند باید زیر نظر دندان پزشک باشد تا از هر گونه عوارض جانبی که بلیچینگ دندان به همراه دارد جلوگیری شود. خیلی مهم است که قبل از استفاده از هر گونه ماده بلیچینگ اول با دندانپزشک مشورت کنید تا از صحت و سالم بودن محصول اطمینان حاصل کنید.

مزایای بلیچینگ دندان

به گفته دکتر صالحیان بلیچینگ دندان یکی از ساده ترین روش های سفید کردن دندان است چون بلیچینگ دندان یک روش محافظه کارانه و کم تهاجمی می باشد، بر خلاف دیگر روش های درمانی نیازی به آماده سازی دندان ها و تغییر در ساختار دندان ندارد. در واقع این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد و بدون هیچ آسیبی به دندان، باعث سفیدی و زیبایی دندان ها می شود.

در بعد روحی و روانی داشتن دندان هایی سفید به افزایش اعتماد به نفس کمک بسیار زیادی می کند. یکی از موارد مهمی که تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد، زیبایی دندان ها می باشد. بلیچینگ با از بین بردن لکه های پایدار، دندان ها را بسیار روشن تر و درخشان تر می کند. به همین جهت دیگر در هنگام لبخند زدن و صحبت کردن خجالت نمی کشید و اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

در آخر یکی از بزرگ ترین مزایای بلیچینگ دندان در کلینیک سرعت بالای آن است و در یک جلسه 20 دقیقه ای انجام می شود.

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان در کلینیک بالاتر از هزینه بلیچینگ در خانه است ولی برای سالم نگه داشتن دندان و رسیدن به بهترین نتیجه، بلیچینگ در کلینیک به صرفه ترین روش است. به طور کل هزینه بلیچینگ دندان جزو درمانهای کم هزینه دندانپزشکی زیبایی محسوب می شود.

عوارض بلیچینگ دندان

ممکن است بعد از بلیچینگ، دندان ها در مقابل گرما و سرما حساس شوند ولی بعد از گذشتن چند روز این حساسیت کم می شود. بعد از دو هفته این حساسیت کاملا از بین می رود. توصیه دکتر این است که بعد از بلیچینگ دندان بهتر است از غذاهای بسیار داغ و بسیار سرد اجتناب کنیم.

یکی دیگر از عوارض بلیچینگ دندان تحریک شدن لثه ها است که ممکن است از طریق تماس مواد سفید کننده به لثه ها بوجود آید و بعد از چند ساعت رفع شود. توصیه پزشکان این است که از دست زدن به لثه ها اجتناب کنیم.

منبع: هفت گنج

به "بلیچینگ دندان: انواع ، مزایا، هزینه ها و عوارض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیچینگ دندان: انواع ، مزایا، هزینه ها و عوارض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید