بهداشت دهان و دندان

10 ماده غذایی که سبب تغییر رنگ و فرسایش دندان می شوند

تغییر رنگ دندان، علل گوناگونی دارد که یکی از آن ها خوردن و آشامیدن مواد رنگی است. رنگدانه موجود در این خوراکی ها به سطح دندان می چسبد و در طولانی مدت سبب تیره یا زرد شدن دندان ها می گردد.

12 خرداد 1402

عکس، رد دندان موجودی وحشی با خزهای سیاه بر این گیاه در حال انقراض!

زیست شناسان ژاپنی تصاویری از یک خرگوش در معرض انقراض را ثبت نموده اند که در حال جویدن گیاه Balanophora yuwanensis(از خانواده بلوط دارها) است. این تصاویر نشان می دهند که احتمالا این خرگوش مهم ترین عامل پخش کننده بذر این گیاه باشد.

16 بهمن 1401

گربه ها چه خواب هایی می بینند؟!

تنها کاری که همه گربه ها در آن خوب هستند خوابیدن و خر خر کردن است! اگر وقتی خوابند به آنها دقت کنید می بینید که در خواب تکان می خورند، انگار که دارند خواب می بینند! اما رویاهای آنها در چه مورد است؟

20 مرداد 1401

با این روش ها پیری خود را به تعویق بیاندازید

تهران (پانا) - پیری موضوعی است که دیر یا زود با آن روبرو خواهیم شد، اما می توان با تکنیک ها و راه کارهایی فرایند پیری را کند کرد و مدت بیشتری جوان ماند.

6 تیر 1401

ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان آزمون دستیاری دندانپزشکی آغاز شد

ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان سی و پنجمین آزمون پذیرش دستیاری در رشته های تخصصی دندانپزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی از امروز 26 دی آغاز می شود.

4 اسفند 1400

رتبه اول در تحقیقات کاربردی کشوری را داریم

خبرنگاران/کرمان معاون تحقیقات و فناوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه به تشریح فعالیت های پژوهشی پرداخت.

25 دی 1400

آموزش بهداشت به 65 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری

10 درصد مدارس استان چهارمحال و بختیاری دارای مربی بهداشت هستند.

6 آذر 1400

بلیچینگ دندان: انواع ، مزایا، هزینه ها و عوارض

یک سوم مردم از دندان های خود ناراضی هستند و حدود 35 درصد دندان هایشان را در عکس مخفی نگه می دارند همچنین 70 درصد از مردم باور دارند که دندان های نامناسب روی موفقیت کارشان تاثیر منفی دارد. لبخند یکی تاثیر گذارترین روشها برای نشان دادن حس شماست برای همین دندان...

5 آذر 1400

دانستنی های لازم در ارتباط دندان درآوردن کودک

بیشتر بچه ها اولین دندان خود را در 6 ماهگی در می آورند اما بعضی از بچه ها نیز در اوایل سه ماهگی یا 14 ماهگی دندان در می آورند. اینکه بچه ها در چنین شرایطی چه احساس و تجربه ای دارند بسیار متنوع است. هر کدام از بچه ها ممکن است نشانه های خاص خود را داشته باشند...

28 آبان 1400

خواص اعجاب انگیز آلوورا برای سلامتی

در اینجا به 8 مورد از خواص آلوورا در حفظ سلامت که البته از سوی دانشمندان به اثبات رسیده است، اشاره می کنیم.آلوئه ورا یک گیاه پر از خاصیت با فواید و خواص بی نظیر میباشد که علاوه بر تاثیر شگفت انگیز آن بر زیبایی پوست و مو برای درمان بسیاری از بیماری ها...

16 آبان 1400

پرکاری پاراتیرویید

پرکاری پاراتیرویید عبارت است از وجود مقادیر بیش از حد طبیعی هورمون پاروتیرویید در خون . زیاد شدن هورمون پاروتیرویید در خون باعث افزایش سطح کلسیم و کاهش سطح فسفر خون می گردد. این اختلال غدد پاراتیرویید که در گردن در پشت غده تیرویید قرار...

4 مهر 1400

10 فیلم (واقعا) ترسناک یک دهه گذشته!

در دهه گذشته کمپانی ها و سازندگان فیلم های ترسناک سعی کردند بازارهای جدیدی را تسخیر کنند و فیلم های ترسناکی مناسب مخاطب عام بسازند؛ مخاطبانی که تماشاگر سنتی ژانر وحشت نیستند یا دل نازک تر از آن هستند تا از تماشای این فیلم ها لذت ببرند.

24 خرداد 1400

توصیه های کرونایی؛ از تماس نزدیک با افرادی که عطسه و سرفه دارند، خودداری کنیم

تهران (پانا) - رعایت نکات بهداشتی مهم ترین عوامل در پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می رود و رعایت دستورالعمل ها می تواند منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گردد.

21 اسفند 1399

درمان گیاهی برای بی خوابی و راحت تر خوابیدن

مجله سلامت/ خواب مانند تنفس و خوردن در زندگی انسان لازم است. بدون خواب مناسب، بدن به درستی عمل نمی نماید. در هنگام خواب، بدن بی حرکت است و خاطرات را تثبیت می نماید. در خواب اطلاعاتی که در طول روز جمع آوری شده است به حافظه بلند مدت منتقل می گردد. همچنین، در...

6 مهر 1399

چرا صبح ها کسل هستم؟!

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که صبح ها بعد از بیدارشدن از خواب احساس خستگی دارید و با این سوال که چرا صبح ها کسل هستم روبه رو شده اید یکی از علل این مشکل می تواند یک بیماری تنفسی باشد که منجر به خستگی در صبح می گردد

16 شهریور 1399

تحصیل رایگان یا ارزان در کدام کشورها امکان پذیر است؟

تحصیل رایگان یا ارزان در کدام کشورها امکان پذیر است؟ در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره تحصیل رایگان یا ارزان در کدام کشورها امکان پذیر است؟ ،سخن خواهیم گفت.

5 تیر 1399