تهران نه هویت ایرانی دارد نه اسلامی ، میدان های اصلی مرکز بدون نماد هستند

به گزارش دانلود باران، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بر هویت بخشی فضاهای شهری تاکید نمود و گفت که تهران نه هویت مذهبی دارد و نه هویت ایرانی در حالی که باید این دو هویت را با هم داشته باشد.

تهران نه هویت ایرانی دارد نه اسلامی ، میدان های اصلی مرکز بدون نماد هستند

به گزارش دانلود باران، مهدی پیرهادی با اشاره به اینکه در حوزه زیباسازی هویت بخشی به میادین شهر تهران دنبال می گردد، گفت: در پی تصویب طرح جامع زیباسازی شهر تهران بودیم که این اتفاق هنوز نیفتاده است و شاید اگر بعضی دوستان، طرح را کامل خوانده بودند تصمیم بهتری گرفته می شد اما تا یکی دو ماه آینده دوباره این طرح در صحن شورا مطرح می گردد.

احتیاج تهران به طرح جامع زیباسازی

او با بیان اینکه تهران به یک سند و طح جامع در مورد زیباسازی احتیاج دارد، گفت: این طرح باید دارای پیوست مختلفی باشد و کاربست های آن هم تعریف شده باشد تا زمان بندی فعالیت ها و بودجه مورد احتیاج و ... معین گردد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: کوشش می کنیم در حوزه بودجه تغییراتی داشته باشیم و بودجه مثل سال قبل نباشد که این همراهی همه اعضای شورا را می طلبد. قطعا این تغییرات سخت است اما به سود تهران است که بودجه ها واقعی تر و عملیاتی تر گردد و بهای تمام شده در بودجه دیده گردد و موارد قابل مقدار گیری باشد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران نه هویت ایرانی و نه یک هویت اسلامی دارد، گفت: شهر تهران باید تلفیقی از هویت ایرانی و اسلامی به صورت همزمان باشد ولی آنچه شاهدش هستیم این است که شهر تهران غیر از ایام مناسبتی که سازمان زیباسازی کار نمادین کوتاه مدت و مقطعی انجام می دهد، هویت تاریخی و تمدنی ندارد.

دو منطقه ای که میدان استاندارد ندارند

پیرهادی با اشاره به اینکه تعدادی از خیابان های تهران دارای قدمت بسیار زیادی هستند و مردم در این خیابان ها خاطرات زیادی دارند، گفت: باید برای حفظ و بازپیرایی این خیابان ها مطالعات و اقدامات لازم صورت بگیرد. در مورد این مساله در منطقه ها جنوبی خیلی کم کار شده. بعلاوه در منطقه ها 18 و 19 میدانی با تعاریف استاندارد نداریم.

کمبودهای بخش مبلمان شهری در تهران

این عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری در طول این سال ها می توانست برای بعضی میادینی که تاریخ و شرایط آن را داشتند، فضاهای بهتری ایجاد کند. برای مثال در میدان های انقلاب، ولیعصر، هفت تیر، ونک و تجریش که میادین اصلی شهر هستند، المان خاصی نمی بینیم. در بحث مبلمان شهری در یک دهه گذشته اقدامات خوبی در شهرداری انجام نشده است. مبلمان شهری در سطح شهر تهران جای کار زیادی دارد و کمبودهای بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد و سازمان زیباسازی حتما باید در حوزه مبلمان شهری و جداره های شهر تهران کار ویژه ای انجام دهد.

منبع: پانا

منبع: همشهری آنلاین

به "تهران نه هویت ایرانی دارد نه اسلامی ، میدان های اصلی مرکز بدون نماد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران نه هویت ایرانی دارد نه اسلامی ، میدان های اصلی مرکز بدون نماد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید