خبرنگاران آموزش مجازی برخی نواقص آموزشی را برطرف می کند

به گزارش دانلود باران، مشهد- خبرنگاران- معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آموزش مجازی که این روزها به خاطر شیوع ویروس کرونا در کنار سایر روشهای آموزشی در دانشگاه استفاده می شود می تواند برخی نواقص و کمبودهای موجود در نظام آموزش دانشگاهی را برطرف سازد.

خبرنگاران آموزش مجازی برخی نواقص آموزشی را برطرف می کند

رضا پیشقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانلود باران افزود: سیستم آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، همانند دانشگاه پیام نور بر آموزش از راه دور و مجازی تعریف نشده است و به همین دلیل این نوع آموزش فقط برطرف کننده بعضی نواقص آموزشی سنتی و آکادمیک محسوب می شود.

وی ادامه داد: آموزش مجازی فرصتی را فراهم آورده است تا بعضی از استادان بتوانند از روش های خلاقانه و به روز در امر آموزش دانشجویان استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با این حال برای بعضی از رشته ها و دروس، امکان برگزاری کلاس به صورت مجازی وجود ندارد و باید دانشجو در محیط کلاس و آزمایشگاه بتواند به مهارت لازم در آن درس دست پیدا کند.

پیشقدم افزود: گاهی در آموزش مجازی امکان مدیریت 50 نفر دانشجو به صورت همزمان برای استاد وجود ندارد و ممکن است امر آموزش با اخلال رو به رو شود.

وی افزود: ارتباط چهره به چهره در بسکمک از کلاس ها به اساتید و دانشجو در امر آموزش و برطرف کردن ابهام دانشجویان کمک بسیار زیادی کرده است که نباید از آن غفلت کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به امکان آموزش مجازی در بسکمک از مراکز آموزشی دنیا هنوز بسکمک از دانشگاه های بزرگ به صورت کامل به سمت آموزش مجازی نرفته اند و از آن به عنوان یک ابزار کمکی استفاده می کنند.

پیرو مصوبه شورای دانشگاه فردوسی مشهد و با توجه به عدم برگزاری کلاس های آموزشی حضوری تا خاتمه سال 1398 آموزش در این دانشگاه به صورت مجازی پیگیری می شود و در صورتی که به هر دلیل برگزاری کلاس مجازی در زمان خود امکان پذیر نباشد کلاسهای جبرانی دروس در روزهای کاری و ایام تعطیل تا خاتمه نیمسال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن 30 مبتلای جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به 425 نفر رسید که 273 نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی این استان هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آموزش مجازی برخی نواقص آموزشی را برطرف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش مجازی برخی نواقص آموزشی را برطرف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید