خبرنگاران سه هزار عدد ماسک در پایگاه های سنجش سلامت کردستان توزیع شد

به گزارش دانلود باران، سنندج - خبرنگاران - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: سه هزار عدد ماسک یکبار مصرف در پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در سطح این استان توزیع شد.

خبرنگاران سه هزار عدد ماسک در پایگاه های سنجش سلامت کردستان توزیع شد

خلیل رنجبر عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانلود باران گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سه هزار عدد ماسک، 30 بسته دستکش نایلونی و مواد ضدعفونی کننده را در سطح پایگاه های سنجش سلامت استان توزیع کرد.

وی با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهد شد به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک نفرشان همراه نوآموز به پایگاه ها مراجعه کند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه نمود: همچنین 130 بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی با ارزش تقریبی 650 میلیون ریال توسط اداره آموزش و پرورش از شروع فعالیت پایگاه های سنجش استان توزیع شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان بیان کرد و یادآور شد: سال جاری در پایگاه های سنجش تعداد مراجعین روزانه کاهش و ساعات کار پایگاه ها افزایش یافته است.

رنجبر با بیان اینکه استفاده از ماسک برای نوآموزان، خانواده ها و نیروی اجرای پایگاه ها اجباری است، اضافه نمود: اتاق آزماینده ها هر روز گندزدایی و دست های نوآموزان نیز در بدو ورود ضد عفونی و یک جفت دستکش یکبار مصرف جهت استفاده در fw به آنها داده می گردد.

وی گفت: سال جاری معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه ها فقط معاینات غربالگری (سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی)، شرایط حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموز آنالیز می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سه هزار عدد ماسک در پایگاه های سنجش سلامت کردستان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه هزار عدد ماسک در پایگاه های سنجش سلامت کردستان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید