دیزنی لندهای معروف جهان در کدام کشورها هستند؟

به گزارش دانلود باران، دیزنی لندها به عنوان بزرگ ترین و مشهورترین پارک های تفریحی در دنیا شناخته می شوند و به لطف داستان های جادویی، شخصیت های محبوب و فضاهای فوق العاده، هر ساله میلیون ها بازدیدکننده از سراسر دنیا جذب می کنند. دیزنی لندهای معروف دنیا، که همگی از طریق شرکت والت دیزنی مدیریت می شوند، در کشورهای مختلف پراکنده اند و هر کدام دارای ویژگی ها و جذابیت های منحصربه فردی هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دیزنی لندهای معروف جهان در کدام کشورها هستند؟

آنچه در این مطلب می خوانید

  • دیزنی لند کجاست؟
  • تاریخچه دیزنی لند و موسس آن
  • معرفی دیزنی لندهای معروف دنیا
  • 1. دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا
  • 2. والت دیزنی ورلد، فلوریدا
  • 3. دیزنی لند توکیو، ژاپن
  • 4. دیزنی لند پاریس، فرانسه
  • 5. دیزنی لند آولانی، هاوایی
  • 6. دیزنی لند هنگ کنگ، چین
  • 7. دیزنی لند شانگهای، چین
  • دیزنی لندها از چه قسمت هایی تشکیل شده اند؟

دیزنی لند کجاست؟

دیزنی لند نام مجموعه ای از پارک های تفریحی است که تحت مدیریت شرکت والت دیزنی در نقاط مختلف دنیا از جمله آناهیم (کالیفرنیا)، اورلاندو (فلوریدا)، پاریس (فرانسه)، توکیو (ژاپن)، هنگ کنگ و شانگهای (چین) تأسیس شده اند. هر یک از این پارک ها با طراحی و دکوراسیونی منحصر به فرد، بازدیدکنندگان را به دنیای خیالی و شگفت انگیزی دعوت می کنند که الهام بخش بسیاری از داستان ها و انیمیشن های محبوب دیزنی است.

تاریخچه دیزنی لند و موسس آن

ایده تأسیس دیزنی لند به فکر والت دیزنی، خالق محبوب ترین شخصیت های کارتونی دنیا، زمانی خطور کرد که همراه با دخترانش به پارک های محلی می رفت و متوجه شد که این پارک ها معمولاً تنها برای بچه ها مجذوب کننده هستند و چیزی برای تفریح بزرگسالان ندارند. این ریز بینی باعث شد تا او به فکر ساختن پارکی بیفتد که هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان سرگرم کننده باشد. پس احتمالا بی راه نیست اگر بگوییم هدف والت دیزنی از راه اندازی دیزنی لندهای معروف دنیا، ایجاد جایی بود که خانواده ها بتوانند با هم لحظات شاد و فراموش نشدنی را تجربه کنند. والت که در ابتدا با مسائل مالی و عدم اطمینان سرمایه گذاران روبرو شده بود، با اصرار و پشتکار توانست حمایت های لازم را جلب کرده و در 17 ژوئیه 1955، دیزنی لند آناهایم را در کالیفرنیا افتتاح کند. درکمال تعجب روز افتتاح پارک تا جایی با استقبال مردم روبرو شدند که مسائلی همانند ازدحام بیش از حد و کمبود نوشیدنی و غذا پیش آمد؛ با این حال، این پارک به سرعت به موفقیتی بزرگ تبدیل شد و پایه گذار مجموعه ای دنیای از پارک های دیزنی شد که تا به امروز به توسعه و رشد ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فانوس چین، لذت پایکوبی نور در شب

جشنواره فانوس چین، لذت پایکوبی نور در شب

معرفی دیزنی لندهای معروف دنیا

امروزه دیزنی لندها در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، فرانسه، ژاپن، چین و هنگ کنگ وجود دارند و هر یک از آن ها علاوه بر نوآوری و خلاقیت و ویژگی های منحصر به فرد، از فرهنگ محلی الهام گرفته شده و با حفظ استانداردهای دنیای شرکت دیزنی طراحی شده اند. در ادامه دیزنی لندهای معروف دنیا را نام می بریم:

1. دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا، اولین و اصلی ترین پارک دیزنی در دنیا، در سال 1955 افتتاح شد و همین محیط کلاسیک باعث می شود به محض ورود، احساس کنید پا به دنیای کودکی تان گذاشته اید! آناهیم شامل دو بخش اصلی دیزنی لند پارک و دیزنی کالیفرنیا ادونچر و معروف ترین جاذبه هایش قلعه زیبای خفته و ترن هوایی اسپیس مونتین می باشد.

قیمت بلیط ها: بین 104 تا 179 دلار (هزینه یک روز تفریح برای یک خانواده چهار نفره می تواند تا 600 دلار یا بیشتر باشد.)

ساعات بازدید: از 8 صبح تا 12 شب

فاصله تا مرکز شهر لس آنجلس: حدود 45 دقیقه با ماشین

2. والت دیزنی ورلد، فلوریدا

والت دیزنی ورلد در اورلاندوی فلوریدا بزرگ ترین مجموعه تفریحی دیزنی در دنیا است که شامل چهار پارک اصلی به نام های مجیک کینگدام که قلعه سیندرلا را در دل خود دارد، اپکات که شما را به دور دنیا برده و نمایش های علمی از آینده نشانتان می دهد، هالیوود استودیوکه پشت صحنه های فیلم های معروف دیزنی را ترسیم می کند و انیمال کینگدام که همانند نامش قلمرویی از حیوانات است، می شود! جالب است بدانید که پس از مرگ والت دیزنی، برادرش روی دیزنی پروژه را ادامه داد و پارک را در سال 1971 افتتاح کرد و گفت: این چیزی است که والت می خواست.

جاذبه های معروف: قلعه سیندرلا و دنیا آینده در اپکات

قیمت بلیط ها: 124 تا 189 دلار (هزینه یک روز تفریح به حدود 700 دلار می رسد)

ساعات بازدید: از 9 صبح تا 9 شب

فاصله تا مرکز شهر اورلاندو: حدود 30 دقیقه

3. دیزنی لند توکیو، ژاپن

توکیو دیزنی لند اولین دیزنی لند خارج از ایالات متحده است که در سال 1983 افتتاح شد و ترکیبی از فرهنگ ژاپنی و جادویی دیزنی است. اگر اهل هیجان هستید، بازدید از تنه تاور را حتما در برنامه های خود قرار دهید و به یک سفر ترسناک در هتلی تسخیر شده بروید.

شامل هفت بخش اصلی مانند ادونچر لند و فانتزی لند است.

جاذبه های معروف: توکیو دیزنی سی که با تم آب و دریا طراحی شده

قیمت بلیط ها: 75 تا 90 دلار (هزینه یک روز تفریح حدود 500 دلار برای یک خانواده چهار نفره)

ساعات بازدید: از 9 صبح تا 10 شب

فاصله تا مرکز شهر توکیو: حدود 30 دقیقه با قطار

4. دیزنی لند پاریس، فرانسه

دیزنی لند پاریس، که در سال 1992 در حومه پاریس افتتاح شد، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری اروپاست. این مجموعه شامل دو پارک اصلی به نام های دیزنی لند پارک و والت دیزنی استودیو پارک می شود که هر یک با تم های منحصربه فرد و جاذبه های ویژه مانند قلعه زیبای خفته و ترن هوایی بیگ تاندر شناخته می شوند. محیط پارک با طراحی اروپایی و ترکیب عناصر کلاسیک دیزنی، فضایی رومانتیک و جادویی فوق العاده ای دارد و در میان دیزنی لندهای معروف دنیا کم نظیر است.

جاذبه های معروف: قلعه زیبای خفته و ترن هوایی بیگ تاندر

قیمت بلیط ها: بین 56 تا 130 یورو (هزینه یک روز تفریح در حدود 400 یورو می باشد.)

ساعات بازدید: از 10 صبح تا 9 شب

فاصله آن تا مرکز شهر پاریس:40 دقیقه با قطار

5. دیزنی لند آولانی، هاوایی

از آن جایی که دیزنی لند آولانی در جزیره اوآهو قرار گرفته است، فرهنگ بومی هاوایی و زیبایی های طبیعی این جزیره، باعث ساخت یک اقامتگاه منحصربه فرد شده که به استخرهای بزرگ و ساحل خصوصی معروف است و از طرفی برنامه های فرهنگی هاوایی مانند پایکوبی و پایکوبی و نمایش های دیزنی را ارائه می دهد. در واقع این مکان به جای پارک تفریحی، یک اقامتگاه لوکس است که خانواده ها می توانند در آن استراحت کنند و از طبیعت بکر هاوایی لذت ببرند.

قیمت اقامت: از 500 دلار در شب شروع می شود و هزینه کلی تعطیلات بسته به مدت اقامت و خدمات اضافی، متغیر است.

فاصله تا هونولولو، مرکز شهر هاوایی: حدود 40 دقیقه با ماشین

6. دیزنی لند هنگ کنگ، چین

دیزنی لند هنگ کنگ، در سال 2005 با تلفیق عناصر چینی و سنتی دیزنی افتتاح شد. این پارک مجذوب کننده از 7 بخش اصلی تشکیل شده که مهم ترین آن ها موارد روبرو می باشند: مسیر جادوگری، مین استریت، یو.اس.ای ، ترن هوایی بیگ گریزی و تواریخ جادویی که یکی از بخش های تازه این پارک می باشد.

قیمت بلیط ها: بین 63 تا 80 دلار (هزینه یک روز تفریح برای یک خانواده چهار نفره حدود 400 دلار است)

ساعات بازدید: از 10 صبح تا 8 شب

فاصله تا مرکز شهر هنگ کنگ: با قطار حدود 30 دقیقه

7. دیزنی لند شانگهای، چین

اگر برایتان سوال است که تازهترین دیزنی لند متعلق به کدام کشور است باید بگوییم که از بین دیزنی لندهای معروف دنیا، دیزنی لند شانگهای تازهترین آنهاست. از طرفی نیز بزرگ ترین قله دیزنی در دنیا قلعه بزرگترین رویاهاست که در این پارک قرار گرفته است. دیزنی لند شانگهای نیز مانند موارد بالا نمادی از ادغام فرهنگی بین دیزنی و چین بوده و حتی سرزمین ماجراهای اژدها، داستان های محلی چینی را به نمایش می گذارد.

قیمت بلیط ها: 56 تا 90 دلار (هزینه یک روز تفریح در حدود 350 دلار تخمین زده می شود.)

ساعات بازدید: از 9 صبح تا 9 شب

فاصله آن تا مرکز شهر شانگهای: حدود 45 دقیقه با ماشین

دیزنی لندها از چه قسمت هایی تشکیل شده اند؟

تمام دیزنی لندهای معروف دنیا به چندین بخش اصلی تقسیم می شود که هر بخش دارای تم و موضوع خاصی است و معمولاً شامل موارد زیر می باشد:

  • مین استریت، یو.اس.ای. (Main Street, U.S.A.): این بخش معمولاً ورودی اصلی پارک است و با الهام از خیابان های آمریکا در اوایل قرن بیستم طراحی شده است. در اینجا بازدیدکنندگان می توانند از فروشگاه ها، رستوران ها و نمایش های خیابانی لذت ببرند.
  • فانتزی لند (Fantasyland): یکی از مجذوب کننده ترین بخش های دیزنی لند بازدید از محیط داستان ها و شخصیت های کلاسیک دیزنی می باشد. فانتزی لند دقیقا به همین موضوعات اختصاص دارد و جاذبه هایی مانند قلعه زیبای خفته، پرواز پیتر پن و مهمانی دیوانه چای را شامل می شود.
  • ادونچر لند (Adventureland): همان طور که از نام این بخش می توان حدس زد، بازدیدکنندگان می توانند تجربه ماجراجویی های هیجان انگیز را در دل جنگل ها و جزایر دورافتاده تجربه کنند.
  • فرانتیر لند (Frontierland): این بخش به دوران غرب وحشی آمریکا اختصاص دارد و شامل جاذبه هایی مانند ترن هوایی بیگ تاندر و رودخانه می سی سی پی می شود.
  • فیوچر لند (Tomorrowland): یکی از مجذوب کننده ترین بخش های دیزنی لندهای معروف دنیا، فیوچرلند می باشد که با تم آینده و فناوری های پیشرفته طراحی شده و جاذبه هایی مانند اسپیس مونتین و سفر به کهکشان ها را در خود جای داده است.

سخن پایانی

دیزنی لندهای معروف دنیا نه تنها به عنوان مقصدی برای تفریح و تفریح شناخته می شوند، بلکه به عنوان نمادی از رویاپردازی، خلاقیت و هنر در دنیا جایگاه ویژه ای دارند. این پارک ها با تلفیق داستان های جادویی دیزنی با فرهنگ و فناوری های محلی، تجربه ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان می آورند. بازدید از هر یک از دیزنی لندهای دنیا، سفری به دنیای خیال و شگفتی است که هیچ گاه از فکر پاک نخواهد شد. در سرانجام بهتر است بدین نکته اشاره کنیم که قرار است دیزنی لند در حال ساخت دبی به عنوان اولین دیزنی لند خاورمیانه شروع به فعالیت کند! این پارک با تم ها و طراحی های عربی و تلفیقی از فرهنگ محلی و دنیای دیزنی ساخته می شود و انتظار می رود با استفاده از فناوری های پیشرفته و جاذبه های منحصربه فرد، جایگاه ویژه ای در بین پارک های دیزنی دنیا پیدا کند.

اگر قصد سفر و بازدید از دیزنی لندهای معروف دنیا را داشتید، تنها کافیست با کارشناسان مجرب ما در آژانس هواپیمایی دانلود باران به شماره 02188880000 تماس بگیرید تا مقدمات سفرتان، از ویزا و بلیط و هتل و تور، را برایتان فراهم کنند.

منبع: ستاره ونک

به "دیزنی لندهای معروف جهان در کدام کشورها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزنی لندهای معروف جهان در کدام کشورها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید