سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو رونمایی شد

به گزارش دانلود باران، تهران (پانا) - رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از رونمایی سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو اطلاع داد.

سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو رونمایی شد

داوود منظور در حاشیه رونمایی از سامانه اخذ مالیات جابجایی خودرو در جمع دانلود باران گفت: امروز از سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو رونمایی کردیم، سامانه ای که به وسیله پلیس راهور و همکاری سازمان امور مالیاتی کشور طراحی و پیاده سازی شده است.

وی ادامه داد: مالیات نقل و انتقال خودرو از امروز به صورت آنلاین دریافت می گردد. این مالیات می بایست یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد خودروهای وارداتی را شامل گردد. افرادی که می خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند به سامانه نوبت دهی مراجعه می نمایند و پیش از اخذ نوبت به وسیله این سامانه به سامانه پرداخت مالیات راهنمایی می شوند و پس از پرداخت مالیات می توانند نسبت به نوبت گیری اقدام نمایند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه گفت: البته افرادی که بخواهند راسا این مالیات را پرداخت نمایند می توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به صورت خود اظهاری این مالیات را پرداخت نمایند.

پیش تر دفاتر اسناد رسمی این مالیات را دریافت می کردند اما در حال حاضر کنترل پرداخت این مالیات به وسیله پلیس راهور و بعلاوه دفاتر اسناد رسمی انجام می گردد به شکلی که دفاتر در هنگام انتقال سند حتما باید پرداخت این مالیات را کنترل نمایند.

وی تاکید نمود: در اجرای ماده 30 قانون ارزش افزوده شهروندان می توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت نمایند. در حقیقت از تاریخ 13 دی ماه سال گذشته پلیس و دفاتر اسناد رسمی برابر قانون مکلف به کنترل پرداخت این مالیات بودند اما با توجه به طراحی و پیاده سازی سامانه تازه به وسیله پلیس این کار به صورت آنلاین انجام می گردد و در حقیقت پلیس به سازمان امور مالیاتی در این حوزه یاری نموده است.

منظور در پاسخ به سوالی در مورد افرادی که ممکن است این مالیات را پرداخت ننموده باشند، گفت: از تاریخ 13 دی ماه امسال باید تمام جابجایی روی سامانه ثبت شده باشد که بعضا به صورت خوداظهاری این کار اجرا شده اما احیانا اگر مواردی باشد که این مالیات پرداخت نشده باشد به وسیله سازمان امور مالیاتی کنترل و به مالکین اطلاع رسانی می گردد تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید نمود: شهروندان می توانند به وسیله سامانه تلفنی 1526 سوالات خود را مطرح نمایند و در آنجا همکاران ما ابهامات و سوالات آنها را پاسخ خواهند داد.

منظور ادامه داد: در حال حاضر به دو شیوه مالیات نقل و انتقال خودرو قابل پرداخت است نخست به وسیله سایت سازمان امور مالیاتی و دومین شیوه نیز به وسیله سامانه نوبت دهی تعویض پلاک شهروندان به سازمان امور مالیاتی راهنمایی می شوند که پس از پرداخت مالیات می توانند نسبت به اخذ نوبت تعویض پلاک اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید