شرکت سهامی جیپ پس از 67 سال دوباره احیاء شد ، زیر مجموعه نو پارس خودرو

به گزارش دانلود باران، تا ساعاتی دیگر قرار است پس از 67 سال مجدداً نام شرکت سهامی جیپ را در صنعت خودرو ایران مشاهده کنیم. این شرکت که زیر مجموعه تازه پارس خودرو به شمار می رود قرار است به زودی فعالیت خود را در بازار خودرو ایران شروع کند.

شرکت سهامی جیپ پس از 67 سال دوباره احیاء شد ، زیر مجموعه نو پارس خودرو
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - آخرین باری که نام شرکت سهامی جیپ در صنعت خودرو ایران وجود داشت، 67 سال پیش بود. در سال 1355 شرکت پارس خودرو به شماره ثبت 5272 با نام شرکت جیپ وارد عرصه خودروسازی در ایران شد.

شرکت جیپ از سال 1338 مونتاژ خودروهای جیپ در ایران را شروع کرد و در سال 1345 خودروهای آریا و شاهین (نسل سوم رامبلر آمریکن) هم به جمع محصولات این شرکت اضافه شدند.

اما شرکت جیپ در چهارم اردیبهشت 1352 در نتیجه تأسیس شرکت موتور جک (سهامی خاص) کاملاً از بین رفت. در واقع تمام تعهدات جیپ در ایران به شرکت موتور جک منتقل شد و نام جیپ دیگر در ایران حضور نداشت.

موتور جک بعدها به شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص) و سپس به خودروسازی ایران تغییر نام داد تا در نهایت در سال 1359، نام پارس خودرو را به خود گیرد. حال براساس اخبار اختصاصی بیت ران، پارس خودرو میخواهد پس از 67 سال، دوباره شرکت سهامی جیپ را در ایران احیاء کند.

شرکت سهامی جیپ به وسیله بعضی از مدیران پارس خودرو ایجاد شد و قرار است دو بخش اصلی در پارس خودرو داشته باشد. این شرکت در گام اول (مانند شرکت BM Cars در بهمن موتور) مسئول ارائه محصولات دانگ فنگ نیسان به بازار خودرو کشور خواهد بود.

در گام بعدی، شرکت سهامی جیپ برندی خواهد شد که تیونینگ و آپشن محصولات پارس خودرو را برعهده خواهد گرفت. این بدان معناست که اگر محصولی با آپشن های کم به وسیله پارس خودرو به بازار معرفی گردید، شرکت سهامی جیپ می تواند این خودروها را به صورت فول آپشن به مشتریان ارائه کند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

به نظر می رسد تمرکز اصلی این شرکت، ارائه محصولات وارداتی پارس خودرو به بازار خودرو ایران خواهد بود. یعنی از این پس اگر پارس خودرو محصولی را به صورت وارداتی در کشور به فروش برساند، آن را شرکت سهامی جیپ به بازار ارائه می نماید.

ام جی eRX5 (رووی eRX5) پلاگین هیبرید پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی

هوندا ENS1 (وزل برقی) مشخص خودرو ایرانیان رونمایی شد / آنالیز فنی و امکانات

ام جی 5 (MG 5) فردا موتورز معرفی گردید / آنالیز مشخصات فنی و امکانات

نتا U با BM Cars معرفی گردید / همه چیز درباره کراس اوور برقی بهمن موتور

بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می آید

کامیون کمپرسی دیما محصول نو مایان دیزل رونمایی شد / تغییرات و مشخصات فنی

ام جی GT فردا موتورز رسماً معرفی گردید / بازگشت برند MG به ایران پس از 7 سال

منبع: بیت ران

به "شرکت سهامی جیپ پس از 67 سال دوباره احیاء شد ، زیر مجموعه نو پارس خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سهامی جیپ پس از 67 سال دوباره احیاء شد ، زیر مجموعه نو پارس خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید