صحن فرهنگی مذهبی آدینه مسجد اردبیل تکمیل شد

به گزارش دانلود باران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: صحن فرهنگی مذهبی آدینه مسجد اردبیل در 1523 مترمربع مساحت تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

صحن فرهنگی مذهبی آدینه مسجد اردبیل تکمیل شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز 23 شهریور اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه های مناسبتی صحن فرهنگی مذهبی آدینه مسجد اردبیل تکمیل شده و آماده افتتاح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: صحن فرهنگی مذهبی آدینه مسجد اردبیل در یک 1523 مترمربع ایجاد و با راه اندازی آن زمینه برای برگزاری برنامه های مختلف در این صحن فراهم شده است.

او در خصوص رویکرد و اهداف راه اندازی صحن فرهنگی در عرصه مسجد جامع عتیق اسم کرد: از این محل برای اجرای فعالیت های فرهنگی و برگزاری رویدادهای آیینی و فرهنگی در راستای حفظ میراث معنوی بهره برداری خواهد شد.

فلاحی با اشاره به اجرای عملیات کاوش باستان شناسی در آدینه مسجد اردبیل در سال گذشته بیان نمود: این عملیات با هدف احیا، بازسازی و سامان دهی بافت و ابنیه تاریخی آدینه مسجد انجام و ایجاد صحن فرهنگی در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل سامان دهی آدینه مسجد را از مهم ترین مطالبات مردم این محله دانست و اضافه نمود: با توجه به مطالبه مردمی عملیات ایجاد صحن تازه در کمترین زمان ممکن تکمیل شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "صحن فرهنگی مذهبی آدینه مسجد اردبیل تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحن فرهنگی مذهبی آدینه مسجد اردبیل تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید