طرح استاد دانشگاه تهران در فراخوان بین المللی دانشگاه کپنهاگ برگزیده شد

به گزارش دانلود باران، طرح عضو هیأت علمی دانشکده محیط زیست و هیأت علمی همکار دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با عنوان کیفیت آب زیرزمینی ایران در فراخوان بین المللی دانشگاه کپنهاگ برگزیده شد.

طرح استاد دانشگاه تهران در فراخوان بین المللی دانشگاه کپنهاگ برگزیده شد

به گزارش گروه دانشگاه دانلود باران، طرح روح اله نوری، عضو هیأت علمی دانشکده محیط زیست و هیأت علمی همکار دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، با موضوع کیفیت آب زیرزمینی ایران در فراخوان بین المللی دانشگاه کپنهاگ، بهترین دانشگاه دانمارک، به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

هدف اصلی از این طرح، که به وسیله دانشگاه کپنهاگ دانمارک حمایت اقتصادی می گردد، درک بهتر از فرایند کیفیت آب زیرزمینی با استفاده از بررسی ایزوتوپ های پایدار (اکسیژن 18 و دوتریم) نمونه برداری شده از آبخوان های اصلی کشور است.

اضافه برداشت آب زیرزمینی و شوری شدن آن دو دغدغه اصلی در سطح ایران است. تحقیقات علمی اخیر، کشور ایران را در میان کشور هایی با بالاترین اضافه برداشت از آب زیرزمینی قرار داده که این فشار بر منابع آب زیرزمینی زوال کیفیت آب را نیز به همراه داشته است.

طرح این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، اطلاعات مفید و باارزشی برای مدیریت پایدار منابع آب زیرزمینی ایران فراهم می نماید، منابعی که بیش از 55 درصد از احتیاج آبی کشور و بعلاوه بیش از 80 درصد احتیاج های آبی جوامع روستایی را فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح استاد دانشگاه تهران در فراخوان بین المللی دانشگاه کپنهاگ برگزیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح استاد دانشگاه تهران در فراخوان بین المللی دانشگاه کپنهاگ برگزیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید