طرز تهیه اکبر جوجه اصل مازندرانی با سس مخصوص انار

به گزارش دانلود باران، آنچه اکبر جوجه را از خوراک های مرغ دیگر متمایز می نماید، نوع طبخ و به ویژه مرغ مصرفی در تهیه این غذاست. در طرز تهیه اکبر جوجه اصیل مازندارنی می بایست از جوجه مرغ یک ماهه و یا مرغ های سایز کوچک زیر یک کیلوگرم بهره ببرید.

طرز تهیه اکبر جوجه اصل مازندرانی با سس مخصوص انار

نوع طبخ اکبرجوجه به طرز شگفت انگیزی ساده است. برای درست کردن اکبرجوجه نه احتیاجی به زعفران است و نه ادویه های مختلف. نمک، فلفل، کره و روغن تمام آن چیزی است که به آن احتیاج دارید.

طرز تهیه اکبر جوجه اصل مازندرانی با سس مخصوص

مواد لازم
جوجه مرغ1 عدد
پیاز1 عدد
نمک و فلفلبه میزان لازم
رنده پوست لیمو ترش1 عدد

طرز تهیه

  • جوجه مرغ را با پوست از وسط به دو نیم تقسیم کنید و با نمک و فلفل آسیاب شده، رنده پوست لیمو و پیاز خرد شده مزه دار کنید.

نکته: به هیچ عنوان پوست مرغ را جدا نکنید. پوست مرغ در فرآیند پخت، گوشت مرغ را از خشک شدن محافظت می نماید.

  • مرغ مزه دار شده را به مدت حداقل 3 ساعت در یخچال استراحت دهید. به طور کلی هرچه زمان بیشتری را به استراحت مرغ برای مزه دار شدن اختصاص دهید، بهتر است.
  • برای اینکه از مغز پخت شدن مرغ اطمینان حاصل کنیم، ابتدا مرغ ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه درون آب در حال جوش که با نمک و فلفل مزه دار شده است، غوطه ور می کنیم.
  • در اواخر پخت، 3 دقیقه قبل از اینکه مرغ ها را آبکش کنیم، یک قاشق چایخوری زردچوبه یا زعفران به آب مرغ اضافه می کنیم.
  • مرغ ها را آبکش کنید و اجازه دهید تا کاملا آب اضافی آن گرفته گردد.
  • مرغ ها را از سمت پوست درون روغن داغ قرار دهید. روی مرغ ها باید با روغن سرخ کردنی پوشانده گردد.
  • برای سرخ کردن اکبرجوجه حتما باید از روغن سرخ کردنی بهره ببرید. چراکه، زمان پخت زیادی برای درست کردن احتیاج داریم و روغن سرخ کردنی تا حد زیادی در برابر حرارت مقاوم است و به میزان کمتری جذب مرغ می گردد.

نکته: روغن پخت و پز معمولی به اندازه کافی به حرارت مقاوم نیست و سیاه می گردد.

  • اکنون زمان آن رسیده است که اکبرجوجه را به مدت نیم ساعت با حرارت ملایم درون روغن طبخ کنید.
  • در سرانجام، در صورت تمایل می توانید اکبر جوجه را با کره و زعفران تفت دهید تا عطر و رنگ مطبوع و دلپذیر بهتری به خود گیرد. هرچند این کار ضرورت چندانی ندارد و اکبر جوجه اصیل مازندرانی به اندازه کافی لطیف و خوشمزه است.

نکته: در صورت تمایل می توانید به روغن سرخ کردنی، 200 گرم کره ای که دوغ آن گرفته شده است اضافه کنید و مرحله سرخ کردن با کره را حذف کنید.

نحوه سرو اکبر جوجه

اکبر جوجه را با کته برنج زعفرانی و سس رب انار ملس یا شیرین سرو و نوش جان کنید.

سس اکبر جوجه

در بیشتر مواقع از سس رب انار معمولی برای سرو اکبر جوجه استفاده می گردد. اما شما می توانید ورژن مخصوص به خود را با اضافه کردن مقداری گردو آسیاب شده و روغن تهیه کنید.

برای این منظور، 2 قاشق غذاخوری گردو آسیاب شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون کمی تفت دهید و در نهایت ¼ پیمانه رب انار به آن اضافه کنید.

حرف آخر

به نظر شما بهترین رستورانی که اکبر جوجه سرو می نماید کدام است؟ لطفا اگر رسپی های ارائه شده در بخش آشپزی انگیزه را امتحان می کنید، تجربیات و سوالات خود را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت جوابگوی سوالات شما خواهند بود.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با سس کره و زعفران را نیز در این مطلب دنبال کنید.

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه اکبر جوجه اصل مازندرانی با سس مخصوص انار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اکبر جوجه اصل مازندرانی با سس مخصوص انار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید