طرز تهیه خوراک کلم و سیب زمینی؛ غذای سنتی و مقوی انگلستان

به گزارش دانلود باران، در مجموعه آشپزی ملل در خانه، با دستور پخت یکی از غذاهای جهان به آن کشور سفر می کنیم. امروز با طرز تهیه صبحانه سنتی بابل اند اسکوئیک، به انگلستان در قاره سرسبز اروپا سفر خواهیم کرد.

طرز تهیه خوراک کلم و سیب زمینی؛ غذای سنتی و مقوی انگلستان

امروز در دانلود باران قرار است به کشور انگلستان،سفر کنیم و صبحانه مشهور و سنتی انگلیسی بابل اند اسکوئیک (bubble and squeak) یا خوراک کلم و سیب زمینی را بپزیم. در ادامه با طرز تهیه و دستور پخت این صبحانه مجذوب کننده آشنا می شوید.

بابل اند اسکوئیک چیست؟

بابل اند اسکوئیک، غذایی از اواخر دهه 1800 است که برای استفاده از سبزیجات سرخ شده به جای مانده از شام های کبابی یکشنبه اختراع شد. مواد تشکیل دهنده اصلی این خوراک، کلم و سیب زمینی هستند اما از هویج، لوبیا، جوانه ها و دیگر سبزیجات به جای مانده نیز می توان استفاده کرد.

سبزیجات خردشده و گاهی یک تکه گوشت در یک ماهیتابه در کنار پوره سیب زمینی با هم سرخ می شوند تا دو طرف این ترکیب به رنگ قهوه ای دربیاید. نام این غذا در زبان انگلیسی به معنای حباب و جیرجیر است، زیرا کلم در حین سرخ شدن، این صداها را ایجاد می کند.

بابل اند اسکوئیک را گاهی با گوشت سرد به جای مانده از شام یکشنبه و ترشی یا سس قهوه ای سرو می کنند. گوشت به صورت سنتی به این خوراک اضافه می گردد و این روزها نسخه بدون گوشت آن رایج تر است.

بابل و اسکوئیک، غذایی مقوی و پرملات است که به صورت سنتی در روزهای کریسمس طبخ می گردد، دقیقا زمانی که یخچال پر از به جای مانده دیگر غذاها است. البته این غذا در تمام طول سال در سراسر انگلستان، خورده می گردد.

مواد لازم

برای 4 نفر

  • کره برای چرب کردن
  • 150 گرم کلم بروکسل
  • 150 گرم کلم بروکلی کاملا خردشده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 200 گرم هویج پوست کنده و نگینی خردشده ریز
  • 250 گرم کدوی پوست کنده و نگینی خردشده ریز
  • 400 گرم سیب زمینی پوست کنده و نگینی خردشده
  • نصف قاشق چای خوری پاپریکا
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • 4 عدد تخم مرغ میانه
  • 75 گرم اسفناج

دستور پخت

1. فر را در دمای 220 درجه سانتی گراد یا 425 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم گردد.

2. یک ظرف با ابعاد 25 در 35 سانتی متر بردارید و آن را با کره چرب کنید.

3. کلم بروکسل را بخارپز کنید تا به رنگ سبز روشن دربیاید و ترد گردد. این فرآیند حدود 4 تا 8 دقیقه به طول می انجامد.

4. کلم خردشده را به مدت 5 تا 8 دقیقه بخارپز کنید.

5. بقیه سبزیجات را بخارپز کنید تا نرم شوند؛ اما مراقب باشید که خرد و له نشوند.

6. سبزیجات و کلم بروکسل پخته شده را در یک کاسه بزرگ با استفاده از پوره ساز سیب زمینی، پوره کنید.

7. کلم پخته شده و روغن زیتون را به آن بیفزایید و با پاپریکا و فلفل سیاه، آن را مزه دار کنید.

8. این ترکیب را در ظرفی که قبلا با کره چرب کرده اید، بریزید و پخش کنید و سپس برای 20 تا 30 دقیقه در طبقه بالای فر بپزید. زمانی که روی آن برشته گردد، این ترکیب آماده است.

9. یک قابلمه کوچک آب را روی گاز بگذارید و بجوشانید، سپس حرارت را کم کنید تا از جوش بیفتد. سپس سرکه و کمی نمک به آن اضافه کنید.

10. تخم مرغ ها را به صورت جداگانه در یک کاسه یا فنجان بشکنید. آب داخل قابلمه را هم بزنید تا یک گردابه آرام به وجود بیاید. سپس هر تخم مرغ را به صورت آهسته در این گردابه بیندازید و اجازه دهید به مدت 3 دقیقه بپزد.

11. تخم مرغ ها را با استفاده از یک کفگیر دربیاورید و با لبه قاشق، گوشه های نازک آن را ببرید و آن ها را روی دستمال کاغذی قرار بدهید تا آب آن ها کشیده گردد.

12. ترکیب کلم و سبزیجات پخته شده را به چهار قسمت تقسیم کنید و روی هرکدام را با یک تخم مرغ آب پز و اسفناج، تزئین کنید.

نکته مهم

شما می توانید بابل و اسکوئیک را به صورت سنتی با سبزیجات سرخ شده درست کنید، اما ما ترجیح دادیم که نسخه جایگزین سالم تر آن را به شما پیشنهاد دهیم و سبزیجات را قبل از قراردادن در فر، بخارپز کنیم.

سفر به انگلیس با طعم بابل اند اسکوئیک

بعدازظهر روز باکسینگ (Boxing Day) در انگلستان است و سستی و تنبلی تمام فضای خانه را در بر گرفته است، اما در همین حال حس گرسنگی کم کم به سراغ تمام اعضای خانواده می آید. روز تعطیل عمومی باکسینگ، یک روز پس از کریسمس جشن گرفته می گردد و ریشه نام گذاری آن به جعبه هدایای کریسمس برمی گردد.

در نهایت، احساس گرسنگی به تنبلی غلبه می کند و با بازکردن در یخجال، دو لامپ روشن جرقه می زنند. یکی از این جرقه ها در یخچال است و دیگری در فکر شما، آن هم زمانی که متوجه می شوید موادی در اختیار دارید که با آن ها می توانید غذایی لذیذ و مقوی درست کنید.

کلم، هویج و پوره سیب زمینی، مواد تشکیل دهنده اصلی هستند و کلم بروکسل نیز یکی از مواد محبوب تشکیل دهنده این غذا به شمار می آید. ترکیب این طعم های فوق العاده به طبخ غذایی خوشمزه منجر می گردد. از کدو هم در صورت در دسترس بودن استفاده کنید.

بابل اند اسکوئیک شما زمانی که با روغن زیتون به رنگ قهوه ای در می آید، با کمی پاپریکا و فلفل سیاه مزه دار شده و با تخم مرغ پخته و اسفناج تزئین می گردد، آماده خوردن است. چشم های خود را ببندید و یک صبجگاه پر از انرژی را در انگلستان تصور کنید.

اگر تا به امروز پیروز شده اید هریک از غذاهای بین المللی ارائه شده در مجموعه 50 غذای خوشمزه دنیا را طبخ کنید، نظرات خود را برای ما بنویسید یا از غذاهای خود عکس بگیرید و با تگ کردن دانلود باران در اینستاگرام (@)، تصاویر خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "طرز تهیه خوراک کلم و سیب زمینی؛ غذای سنتی و مقوی انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک کلم و سیب زمینی؛ غذای سنتی و مقوی انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید