فایننشال تایمز: صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین ترین سطح رسید

به گزارش دانلود باران، روزنامه ای انگلیسی از کاهش شدید صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا و ثبت پایین ترین میزان صدور نفت ریاض به واشنگتن از سال 2009 تا به امروز خبر داد.

فایننشال تایمز: صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین ترین سطح رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانلود باران، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از بیانیه های رسمی آمریکا نوشت: میانگین خرید نفت عربستان به وسیله آمریکا در سال گذشته از یک میلیون بشکه در روز فراتر نرفت.

این روزنامه کاهش واردات نفت عربستان به وسیله آمریکا را از پیامدهای افزایش تولید نفت شیل و افزایش واردات نفت از کانادا عنوان کرده است.

عربستان سعودی تلاش می کند تا برای جبران خسارت ناشی از کاهش تقاضای نفت به وسیله آمریکا، صادرات نفتی خود را به آسیا به ویژه چین افزایش دهد.

فایننشال تایمز به نقل از جیسون بوردوف تحلیلگر بازار نفت و مدیر و موسس مرکز سیاستگذاری جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا نوشت: رفتار سال گذشته سعودی بیانگر آن است که ریاض حقیقت کاهش تقاضای نفت خام در بازارهای آمریکا را درک کرده و به این نتیجه رسیده که قاره آسیا بازار رو به رشد و پر رونق نفت است.

وی افزود: با وجود این، عربستان به دلایل ژئو سیاسی همچنان نیازمند آن است که نقش خود را به عنوان منبع اصلی نفت آمریکا ایفا کند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "فایننشال تایمز: صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین ترین سطح رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایننشال تایمز: صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین ترین سطح رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید