موزه سمیه ، یکی از بزرگترین مجموعه های سکه جهان

به گزارش دانلود باران، موزه سمیه که ساخته معمار معروف مکزیکی، فرناندو رومرو بوده، در مکزیکوسیتی واقع شده است. معماری موزه سمیه، آن را به یکی از شگفت انگیزترین و عجیب ترین موزه های جهان برای علاقمندان به تاریخ تبدیل کرد. همچنین، باید بدانید که بزرگترین کلکسیون سکه جهان نیز در موزه سمیه مکزیکوسیتی واقع شده است. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با معماری موزه سمیه آشنا کنیم.

موزه سمیه ، یکی از بزرگترین مجموعه های سکه جهان

داستان عجیب این موزه

این موزه عجیب در پس خود داستان عاشقانه جذابی را روایت می کند. یک میلیاردر مکزیکی به نام کارلوس اسلیم که جز ثروتمندترین مردان جهان در سال 2007 بود، این بنا را به یاد همسرش، سمیه جمایل ساخت. در سال 2013 حدود یک میلیون و 950 هزار بازدید کننده داشت و رتبه 56 پربازدیدترین موزه های جهان را به خود اختصاص داد. بیش از 60 هزار قطعه هنری که بیشتر آنها از آثار اروپایی و مکزیکی هستند، در اینجا نگهداری می شوند.

اما، معروفیت آن بیشتر به این علت است که بزرگترین مجموعه سکه های پیش از استعمار جهانی در این موزه شگفت انگیز نگهداری می شود. غیر از سکه، بازدیدکنندگان این مجموعه زیبا می توانند مجسمه معروف مرد متفکر اثر آگوست رودن، مجسمه نوازنده ترومپت اثر سالوادرو دالی، مجسمه عشق پنهانی ساخته آنتونیو روستی و آثاری برجسته از لئوناردو داوینچی، پل سزان، کلود مونه را در آن به تماشا بنشینند.

معماری

ساختمان موزه در محله ای ساخته شده است که در دهه چهل میلادی از مناطق صنعتی بود. حجم این بنا بگونه ای است که انسان تصور می کند شی از سیاره دیگر به روی زمین آمده است. همچنین، ظاهر این بنا بگونه ای بوده که گویی از سکه ساخته شده باشد. این ساختمان بر پایه بتنی قرار گرفته و سطح خارجی آن شامل قطعاتی با منحنی های متعدد هست. موزه سمیه مکزیکوسیتی فرمی ارگانیک و غیر متقارن داشته و در هم پیچیده است. در ساختار این حجم که شباهت زیادی به مجسمه ای شهری دارد، از 28 ستون فولادی و 7 نوار افقی استفاده شد. آمفی تئاتر، رستوران، دفاتر اداری، کتابخانه و انبارها در همکف و طبقات زیرین قرار گرفته و سالنهای نمایش در طبقات بالاتر هستند.

بزرگترین سالن نمایش موزه در بالاترین طبقه و در فضایی وسیع که نورگیر بزرگ سقفی دارد، ساخته شده است. در این فضا آثار آگوست رودن، مجسمه ساز فرانسوی به نمایش گذاشته شده و آثاری از نقاشان بزرگ مانند پابلو پیکاسو و وینسنت ونگوگ نگهداری می شوند.

منبع: همگردی

به "موزه سمیه ، یکی از بزرگترین مجموعه های سکه جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سمیه ، یکی از بزرگترین مجموعه های سکه جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید