نجات و رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در قلعه گنج

به گزارش دانلود باران، یک قلاده گربه جنگلی به وسیله مامورین یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری یکی از دامداران طبیعت دوست در زیستگاه خود رهاسازی شد.

نجات و رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در قلعه گنج

دانلود باران کرمان- سلمان کرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قلعه گنج گفت: در پی تماس تلفنی یکی از اهالی بومی منطقه مبنی بر زنده گیری یک قلاده گربه جنگلی که در حصار نگهداری حیوانات اهلی گیر افتاده است، مأموران یگان حفاظت شهرستان سریعاً به محل مورد نظر عزیمت و پس از نمونه گیری برای بانک ژن و اطمینان از سلامتی، این گونه کمیاب را در زیستگاه جنگلی خود رهاسازی کردند.

به گفته اوگربه جنگلی به طور عمده از پرندگان به خصوص پرندگان آبزی، خزندگانی مثل مارمولک و مار های کوچک، انواع جوندگان و قورباغه ها تغذیه می نماید و از آنجا که 70 درصد انرژی روزانه شان را از تغذیه جوندگان کوچک تامین می نمایند نقش بسیار موثری در کنترل جمعیت موش ها و سایر جوندگانی دارند که از آفات مهم باغ ها و مزارع کشاورزی هستند.

کرمی می گوید: دامداران به منظور جلوگیری از حمله حیوانات وحشی و وارد کردن خسارت به دامهایشان نسبت به استحکام محل نگهداری دام ها و بیمه کردن دامهایشان اقدام نمایند.

ح

دانلود باران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نجات و رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در قلعه گنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات و رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در قلعه گنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید