پرومیلک یا شیر پروتئین چیست؟

به گزارش دانلود باران، فرقی نمی کند ورزشکار باشید یا نه! در هر حال بدن شما برای داشتن برترین عملکرد در طول روز، به مواد مغذی احتیاج دارد؛ صبح، ظهر، بعد از ظهر و شب! پروتئین یکی از همین مواد مغذی است که از راه های مختلفی خودش را به بدن تان می رساند. برای این که هر روز ذخیره پروتئین بدنتان را تامین کنید، حتما نباید به گروه ورزشکارها وارد شوید. اگر می خواهید عضلاتتان زودتر از انتظار شما پیر نشوند، اگر رژیم لاغری دارید و می خواهید بدون دریافت کالری زیاد سیر شوید یا اینکه احتیاج دارید ساعت ها انرژی تان را حفظ کنید، باید با وسواس بیشتری مواد غذایی حاوی پروتئین را به سفره تان وارد کنید. البته گوشت قرمز یا سفید، تنها گزینه پیش روی شما نیست! گاهی می توانید میان بر بزنید و با مصرف یک پاکت پرومیلک یا همان شیر پروتئین، بخش قابل توجهی از احتیاجهای بدنتان به مواد پروتئینی را تامین کنید.

پرومیلک یا شیر پروتئین چیست؟

پرومیلک یا شیر پروتئین چیست؟

اگر ورزشکار باشید یا در طول روز فعالیت بدنی زیادی داشته باشید، شیر پروتئین می تواند توان بدنتان را بالاتر برده و انرژی تان را بیشتر می نماید. شیر پروتئین یا پرومیلک حاوی مقدار بالایی پروتئین (40 گرم در هر پاکت) ترکیبی از پروتئین وی و کازئین بوده و به علت داشتن هر دو منبع پروتئین زود جذب و دیر جذب، یک غذای کامل برای رشد و هم چنین ریکاوری (بازیابی) عضلات است.

شیر پروتئین دارای هر دو منبع پروتئین وی و کازئین بوده و بر اساس نوع پروتئین غالب آن، رنگ بسته بندی آن فرق دارد.

پرومیلک با درصد پروتئین کازئین بیشتر با بسته بندی آبی و پرومیلک با درصد پروتئین وی بیشتر با بسته بندی مشکی است.

پرومیلک با پروتئین وی بدون چربی و قند افزوده است و کالری بسار پایینی دارد. هم چنین بدون لاکتوز است و به همین علت برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند هم گزینه مناسبی است و هضم آن هم راحت تر است.

پرومیلک با پروتئین وی، تنها شیر پروتئینه با 12 درصد پروتئین است که از این مقدار پروتئین 90 درصد آن پروتئین وی است.

در هر روز به چه مقدار پروتئین احتیاج داریم؟

وقتی تعادل نیتروژن در بدن انسان پایدار باشد؛ به این معنی است که فراوری و تخریب نیتروژن در توازن قرار می گیرد. وقتی تعادل منفی گردد، پروتئین ها با سرعت بیشتری نسبت به فراوری، تخریب می شوند. بنابراین تعادل مثبت نیتروژن است که باعث ساخت عضله در بدن می گردد.

بر اساس تحقیقاتی که روی تعادل نیتروژن صورت گرفته است، مقدار پروتئین توصیه شده برای افراد عادی، حدود 1 گرم و برای ورزشکارانی که فعالیت بالایی دارند حدود 1/5 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است. این مقدار تا حدود 2/5 گرم می تواند افزایش پیدا کند. اگر روزانه این مقدار پروتئین وارد بدن شما گردد، مطمئن باشید تعادل منفی نیتروژن در بدن شما صورت نمی گیرد.

چرا همه به مصرف پروتئین احتیاج دارند؟

مصرف پروتئین موجب کهش اشتها و سطح گرسنگی و باعث افزایش توده عضلانی و قدرت بدنی می گردد. پروتئین برای سلامت استخوان ها مفید است و هوس و میل شدید به غذاهای متنوع را کم می نماید؛ به همین جهت مواد غذایی سرشار از پروتئین گزینه مناسبی برای میان وعده های دیرهنگام هستند. این مواد غذایی سوخت و ساز بدن را بالا برده و چربی سوزی را افزایش می دهند؛ اما از سوی دیگر موجب کاهش فشار خون شده و به کاهش وزن یاری می نمایند.

پرومیلک یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین و دارای این مزیت هاست:

  • کاهش اشتها و سطح گرسنگی
  • افزایش توده عضلانی و قدرت بدنی
  • تقویت استخوان ها
  • یاری به افزایش سوخت وساز بدن و چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن

زمان و موارد مصرف شیر پروتئین

افراد با فعالیت بالا: افرادی که فعالیت روزانه بالایی دارند، کسانی که رژیم سلامت دارند و به تناسب اندام خود اهمیت می دهند، باید به مقدار و زمان و چگونگی مصرف پروتئین خود در طول روز دقت داشته باشند. این افراد در وعده صبحانه، به عنوان میان وعده و حتی یک وعده کامل برحسب مقدار احتیاج خود باید پروتئین مصرف نمایند.

پرومیلک با بسته بندی آبی دارای پروتئین کازئین بیشتری است و به همین علت در صبحانه و میان وعده مصرف می گردد تا به علت جذب آهسته، بدن در طول روز پروتئین مورد احتیاج خود را داشته باشد و به خاطر هضم آهسته و ایجاد احساس سیری، از پرخوری جلوگیری می نماید.

هم چنین پرومیلک با بسته بندی آبی را برای ریکاوری بدن در زمان خواب و استراحت، پیش از خواب هم مصرف می نمایند.

ورزشکاران: ورزشکاران هم برای رشد و بازیابی عضلات احتیاج ضروری به مصرف پروتئین چه در طول روز و چه در وعده قبل و بعد از تمرین و حتی قبل از خواب دارند. مصرف پروتئین قبل از تمرین، پتانسیل بالایی برای بهبود عملکرد ورزشی دارد. با فراهم کردن جریان ثابتی از آمینواسید ها در زمان آغاز تمرین، رسیدن آن ها به عضله های فعال را به حداکثر رسانده و در نتیجه تحلیل و تخریب بافت عضلانی در طول تمرین را کاهش می دهید.

پرومیلک با بسته بندی مشکی دارای پروتئین وی بیشتری است و به همین علت بیشتر بعد از تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی مصرف می گردد که بدن احتیاج به جذب سریع پروتئین برای ساخت عضله دارد.

مزایای خوردن پروتئین قبل از ورزش

بعد از تمرین تخریب بافت عضلانی افزایش پیدا می نماید. اگر مقدار پروتئین مصرفی بعد از تمرین به مقدار کافی نباشد، بافت عضلانی تخریب شده جایگزین نمی گردد. بنابراین بعد از انجام تمرین احتیاج بدن به پروتئین به منظور ریکاوری و بازسازی عضلات از زمان های دیگر بیشتر است. از مزایای مصرف پروتئین قبل از ورزش می توان به این موارد اشاره نمود:

  • آنابولیک بهتر یا رشد عضلانی
  • بهبود بازیابی عضلات
  • افزایش قدرت و توده بدون چربی بدن
  • افزایش کارایی عضلات

شیر پروتئین دارای هر دو منبع پروتئین وی و کازئین بوده اما به خاطر درصد بیشتر کازئین یک گزینه فوق العاده برای صبحانه، وعده بعد از تمرین و قبل از خواب است.

منبع: کتاب کاله

به "پرومیلک یا شیر پروتئین چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرومیلک یا شیر پروتئین چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید