سرماخوردگی در تابستان

به گزارش دانلود باران، چرا در تابستان سرما می خوریم؟ بعضی ها ممکن است فکر نمایند که سرماخوردگی مختص زمستان است و قرار نیست در فصل تابستان سر و کله اش پیدا گردد، یا حتی بعضی دیگر ممکن است سرماخوردگی تابستانی را با اشتباه بگیرند. برخلاف تصور عموم، برای سرما خوردن نیازی نیست که حتما هوای بیرون سرد باشد. ولی اگر در تابستان سرما بخورید، دقیقا علائم سرماخوردگی در تابستان مثل سرماخوردگی در زمستان خواهد بود. حتی اگر بیرون هوا گرم باشد، راینوویروسی که باعث سرماخوردگی می گردد، می تواند به راحتی توسعه پیدا نموده و افراد دیگر را هم مبتلا کند. در این مقاله از سرویس در به آنالیز علائم سرماخوردگی در تابستان برای بچه ها و بزرگسالان، روش های جلوگیری و درمان سرماخوردگی در تابستان می پردازیم.

سرماخوردگی در تابستان

چگونه می توان سرماخوردگی را از آلرژی تشخیص داد؟

تشخیص اینکه آیا سرماخوردگی معمولی دارید یا آلرژی تابستانی، ممکن است سخت باشد. با این حال، اگر تفاوت های عمده بین این دو را بدانید، تشخیص یکی از دیگری می تواند آسان باشد.

علائم مشترک سرماخوردگی تابستانی و آلرژی

سرماخوردگی و آلرژی ویژگی ها و علائم مشترکی مثل عطسه، آبریزش بینی، احتقان و خارش یا گلودرد دارند. اما سرماخوردگی علائم دیگری مثل سرفه، تعریق و تب را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

آلرژی طولانی تر است

آیا علائم شما بعد از یک تا دو هفته از بین رفته است؟ اگر چنین است، احتمالا سرماخوردگی تابستانی را تجربه نموده اید که تمام شده است. اگر علائم بیش از دو هفته ادامه داشته باشد و از بین نرود، احتمالا با آلرژی روبه رو هستید.

علائم نوسان خواهد داشت

مورد دیگر این است که اگر شدت علائم تغییر کرد - خفیف آغاز شد، بدتر شد و سپس به حالت خفیف بازگشت (یا به طور کلی ناپدید شد) - شما با سرماخوردگی روبه رو هستید. چون آلرژی ها معمولا مداوم و پایدار هستند.

آغاز علائم فرق دارد

با سرماخوردگی، معمولا آغاز هر یک از علائم مثل تب، گلودرد، آبریزش بینی و چشم، عطسه و … را در زمان های جداگانه تجربه خواهید کرد. اما با بروز آلرژی، همه علائم به یکباره ظاهر می شوند.

علائم هنگام سفر تغییر می نماید

اگر از یک منطقه به منطقه دیگر سفر می کنید و علائم بهبود می یابند یا بدتر می شوند، به احتمال زیاد آلرژی دارید. مخصوصا اگر با قرار گرفتن در مجاورت گیاهان گرده افشان شرایط علائم بدتر یا شدیدتر می گردد. چون وجود آلرژن های بالقوه از مکانی به مکان دیگر ممکن است، فرق نمایند و این موضوع بر شدت آلرژی هم تاثیر می گذارد.

ترشحات بینی فرق دارد

از آن جایی که سرماخوردگی ناشی از عفونت است، مخاط بینی، غلیظ و دارای رنگ سبز یا زرد خواهد بود. اما اگر آلرژی داشته باشید، مخاط شفاف و معمولا رقیق تر خواهد بود.

سرماخوردگی بچه ها در تابستان

دلیل سرما خوردن بچه ها در تابستان مشابه سرماخوردگی تابستانی بزرگسالان است با این تفاوت که ویروس های سرماخوردگی عموما به وسیله تماس فیزیکی با فرد مبتلا به سرماخوردگی یا تنفس هوای آلوده منتقل می گردد. در فصل تابستان، تماس با وسایل بازی آلوده در پارک ها یا سایر مکان های عمومی امکان انتقال ویروس سرماخوردگی در بچه ها را افزایش می دهد.

مسافرت هم عامل دیگری است که احتمال ابتلا به سرماخوردگی را بالا می برد، به ویژه اگر این سفر با هواپیما باشد. تنفس در فضایی که به مدت طولانی هوای آن ساکن است و تعویض نمی گردد، امکان انتقال ویروس ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: برترین و بدترین غذاها برای کودک سرماخورده

سرماخوردگی تابستانی چقدر طول می کشد؟

سرماخوردگی در تابستان تقریبا به میزان سرماخوردگی در زمستان ادامه خواهد داشت. به طور میانه، سرماخوردگی در مجموع حدود 10 روز طول می کشد و علائم آن معمولا بعد از روز هفتم، تا حد زیادی بهبود می یابد.

در بچه ها معمولا در کمتر از یک هفته و خیلی سریع تر از بزرگسالان، علائم سرماخوردگی در تابستان برطرف می گردد. حتی بعضی از بزرگسالان ممکن است تا حدود دو هفته با سرماخوردگی دست و پنجه نرم نمایند. این موضوع بستگی به سن، سلامتی، ژنتیک و عوامل دیگر دارد.

هرچه بیشتر از خود مراقبت کنید و از داروهای سرماخوردگی بهره ببرید، سرماخوردگی شما سریع تر درمان می گردد. اگر سرماخوردگی تابستانی بیش از دو هفته طول کشید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: برترین دمنوش ها و چای برای درمان سرماخوردگی

برترین راه چاره ها برای کنترل علائم سرماخوردگی در تابستان

بسیاری از درمان های کلاسیک سرماخوردگی زمستانی برای تسکین و التیام سرماخوردگی های تابستانی هم کاربرد دارند. برای درمان سرماخوردگی در تابستان می توانید دستور العمل های زیر را دنبال کنید:

استراحت کنید

حتما استراحت و خواب کافی داشته باشید. از فعالیت بیش از حد و استرسی که می تواند سیستم ایمنی را به چالش بکشد، خودداری کنید. هر چند تابستان وقت خوبی برای فعالیت و گشت و گذار در فضای باز است. اما برای بهبودی ممکن است مجبور شوید برای مدت طولانی در داخل خانه بمانید و استراحت کنید.

تاثیر داروهای گیاهی را جدی بگیرید

گیاهان دارویی به تنهایی نمی توانند سرماخوردگی را درمان نمایند یا با ویروس ها به طور قطعی مبارزه نمایند. با این حال، نتایج مطالعات نشان می دهند که بعضی از آنها می توانند سیستم ایمنی را تقویت نموده و به آن یاری نمایند تا بهتر از پس سرماخوردگی بربیایند. گیاهان مفید برای مبارزه با ویروس راینو (شایع ترین ویروس برای ابتلا به سرماخوردگی)، اکیناسه، ریشه شیرین بیان، سنجد و سیر هستند.

بیشتر بخوانید: خواص سیر تازه و طبع و مصلح آن

استفاده از رطوبت ساز و بخار یاری نماینده است

دستگاه های مرطوب نماینده نمی توانند مستقیما شما را از شر سرماخوردگی خلاص نمایند. اما می توانند به تسکین علائم، به ویژه آبریزش بینی، احتقان، گلودرد و سرفه یاری نمایند.

بدنتان را هیدراته و مقوی نگه دارید

در مدت سرماخوردگی، مایعات به خصوص آب را در حجم زیاد بنوشید. از مصرف نوشیدنی هایی که می توانند باعث کم آبی بدن شوند، مثل الکل، قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا دوری کنید. نوشیدنی های گرم مثل چای کمرنگ، می تواند تسکین دهنده و برای کاهش و برطرف علائم مفید باشند. اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی، ویتامین ها و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود قرار می دهید؛ به خصوص مواد مغذی تقویت نماینده سیستم ایمنی مثل آهن، ویتامین C و روی.

مصرف میوه برای سرماخوردگی در تابستان

میوه های تابستانی می توانند سرماخوردگی را تا حدی زیادی التیام دهند، چون هم به بدن آبرسانی می نمایند و هم ویتامین ها و مواد مغذی را به ارگان های بدن می رسانند. میوه های آبدار مثل ، ملون، شلیل،، گیلاس و و سبزیجاتی مثل به خاطر این که حاوی آنتی اکسیدان های مفید هستند، می توانند بدن را در مقابل سرماخوردگی تابستانی مقاوم تر نمایند.

می توانید این میوه ها را به صورت تازه یا آب طبیعی آن ها را همراه با زنجبیل بنوشید. آب هویج و کیوی، آب سیب، آب چغندر و ترکیب آن ها با یکدیگر می تواند یک معجون عالی برای کاهش علائم سرماخوردگی در تابستان بسیار مفید باشد.

درمان سنتی سرماخوردگی در تابستان

اگر شما هم در پی یک نسخه عالی برای کاهش علائم سرماخوردگی در تابستان هستید، درمان های سنتی می توانند یاری نماینده باشند. سرکه سیب، میوه ها و مواد غذایی حاوی ویتامین سیر، زنجبیل، زردچوبه، سیر و عسل، شیر و دارچین، می توانند هم به کاهش علائم سرماخوردگی یاری نمایند و هم عفونت های ناشی از آن را از بین ببرند. پیشنهاد می کنیم مقاله را هم مطالعه کنید.

چگونه می توان از سرماخوردگی تابستانی جلوگیری کرد؟

هیچ راهی برای جلوگیری کامل از سرماخوردگی، چه در تابستان و چه در زمستان وجود ندارد. اما راه هایی هست که می توانید شانس خود را برای گرفتن سرماخوردگی کاهش دهید.

*مراقب سیستم ایمنی بدن خود باشید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. برای مثال خوردن غذاهای مغذی، اجتناب از استرس زیاد و حتی مصرف مکمل هایی که حاوی داروهای طبیعی تقویت نماینده سیستم ایمنی هستند.

*به میزان کافی بخوابید. خواب کافی برای تنظیم مجدد و تقویت سیستم ایمنی لازم است تا به درستی کار کند.

*دست هایتان را به طور مرتب بشویید. حتما دست های خود را بشویید، به ویژه در دستشویی های مکان های عمومی و مکان هایی که عوامل بیماری زا در آن ها شایع است.

*از نزدیک شدن و تماس با کسانی که سرما خورده اند، دوری کنید. اگر می دانید فردی سرما خورده است، از تعامل با او خودداری کنید. اگر به فرد سرماخورده نزدیک شدید یا دستش را لمس کردید، فورا اقدام به شستن دست هایتان کنید.

سوالات متداول

علائم سرماخوردگی در تابستان چیست؟

سرماخوردگی تابستانی علائمی مشابه با سرماخوردگی در زمستان و حتی آلرژی دارد. این علائم شامل عطسه کردن، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، آبریزش چشم، گلودرد، سرفه، سردرد و تب می گردد.

علائم سرماخوردگی تابستانی چقدر طول می کشد؟

در بزرگسالان معمولا دو هفته بعد از آغاز علائم، سرماخوردگی درمان می گردد و بعد از 10 روز علائم کاهش پیدا می نماید. در بچه ها، بعد از یک هفته شاهد کاهش علائم خواهید بود.

منبع: healthline

منبع: افق کوروش

به "سرماخوردگی در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرماخوردگی در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید