پنج کشور سبز را بشناسید

به گزارش دانلود باران، هرچند امروزه بسیاری از مردم نگرش خود را نسبت به محیط زیست تغییر داده اند اما باز هم استفاده از وسایل سبز و کوشش برای حفاظت محیط زیست بایستی بسیار بیشتر گردد. کشورهایی که در اینجا آورده شده اند با اسم کشور پاک از آنها یاد می گردد. دانشمندان در دانشگاه ییل با توجه به عوامل مختلفی این کشورها را رتبه بندی نموده اند.

پنج کشور سبز را بشناسید

پنج کشور سبز را بشناسید + عکس

وزوزک: هرچند امروزه بسیاری از مردم نگرش خود را نسبت به محیط زیست تغییر داده اند اما باز هم استفاده از وسایل سبز و کوشش برای حفاظت محیط زیست بایستی بسیار بیشتر گردد. کشورهایی که در اینجا آورده شده اند با اسم کشور پاک از آنها یاد می گردد. دانشمندان در دانشگاه ییل با توجه به عوامل مختلفی این کشورها را رتبه بندی نموده اند.

5. نروژ

81.1 امتیاز. تا سال 2030 در نروژ هیچ گاز گلخانه ای صنعتی فراوری نخواهد شد. در حال حاضر کشورها در حال گام برداشتن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جو هستند. برای رسیدن به این هدف دولت ها بایستی تجهیزات و فن آوری های مرتبط را خریداری نمایند. قالب این اقدامات صرفا علمی هستند و چندان مالی نیستند. بنابراین آن دسته از رانندگان که یک ماشین با موتور دیزلی دارند بایستی پول بیشتری پرداخت نمایند. در نروژ همیشه خط راه آهن اضافی برای بی احتیاج کردن ساکنان کشور از مسافرت با ماشین در فواصل طولانی وجود داشته است.

4. سوئد

86.0 امتیاز. در حالی که بسیاری از کشورها در حال تجربه دوران سختی برای تامین سوخت هستند، در سوئد تمام خانه ها تا سال 2020 بی احتیاج از سوخت خواهند شد و در واقع سوئد به تدریج به سوی استفاده از منابع تنو پذیر حرکت می نماید. انرژی هایی مانند انرژی رودخانه ها، باد و خورشید. بعلاوه در وسایل نقلیه به تدریج به جای استفاده از متان عادی از بیوگاز استفاده می گردد.

3. کاستاریکا

86.4 امتیاز. این کشور از مدت ها قبل قصد خود را برای تبدیل شدن به یک کشور پاک اعلام نموده است. در حال حاضر کاستاریکا بر روی حفاظت از جنگل های دست نخورده و تنوع زیستی کار می نماید. تا سال 2021 کاستاریکا به یک کشور بدون انتشار دی اکسیدکربن صنعتی تبدیل خواهد شد. برای این کار، دولت به ترویج و توسعه نوع نوی از منابع انرژی برای جایگزینی در صنعت پرداخته است. البته کاستاریکا کشوری گرم است، پس خانه های احتیاج به گرمایش ندارند و این تقریبا باعث کاهش یک سوم مصرف انرژی می گردد.

در چند دهه، کاستاریکا جنگل های خود را برای فروش و صادرات نابود نموده است. از این رو کوشش های قابل توجهی برای کاهش فعالیت چنین شرکت هایی هم اکنون در حال اجرا است. علاوه بر این کشور در کوشش است که با کاشت درخت های نو جنگل ها را بازسازی کند.

2. سویس

89.1 امتیاز. این کشور تمیزترین و پاکترین کشور در سال 2008 بود، اما در حال حاضر به صندلی دوم نقل مکان نموده است. دولت سوئیس همیشه برای کاهش میزان فراوری گازهای گلخانه ای و ایجاد و توسعه پارک های جنگلی کوشش نموده است. در سوئیس شرکت های بزرگ و کوچک همیشه فناوری های سبز را انتخاب می نمایند و مشتریان خود را هم به استفاده از آنها تشویق می نمایند. به اسم مثال هتل های این کشور به کسانی که از خودروی هیبریدی استفاده می نمایند تخفیف می دهند. علاوه بر این بسیاری از خانه ها از سیستم زمین گرمایی استفاده نموده و به طور کلی سوئیس همیشه یک کشور سبز بوده است.

1. ایسلند

93.5 امتیاز. اگر بخواهیم در خصوص استفاده از انرژی زمین گرمایی صحبت کنیم حتما باید نامی از ایسلند آورده گردد. در ایسلند احتیاج به سوزاندن برای گرما تقریبا ازبین رفته است. با وجود آب و هوای سرد حرارت در این کشور فراوان است. ساکنان این کشور کوچک با استفاده از فناوری های سبز دولت را تشویق به حرکت به این راه نموده اند. در گذشته ایسلند 70 درصد انرژی خود را از زغال سنگ تامین می کرد اما هم اکنون میزان آن به 18 درصد کاهش پیدا نموده است که حتی اگر عرضه زغال سنک متوقف گردد باز هم ایسلند زنده خواهند ماند. تا سال 2050 ، ایسلند یک کشور بدون وابستگی به زغال سنگ و نفت خواهد بود.

منبع:http://www.bartarinha.ir/

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون

به "پنج کشور سبز را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج کشور سبز را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید