کامپاندهای دانش بنیان با کاهش مصرف انرژی، سرعت فراوری و کیفیت بسته بندی را ارتقا می دهند

به گزارش دانلود باران، کامپاند یکی از انواع بی تعداد محصول های پلیمری است که از ترکیب پلیمرها و افزودنی هایی خاص به جهت افزایش مقاومت و هم چنین آماده کردن پلیمر برای استفاده از آن در صنایع مختلف به وجود می آید.

کامپاندهای دانش بنیان با کاهش مصرف انرژی، سرعت فراوری و کیفیت بسته بندی را ارتقا می دهند

به گزارش گروه علم و پیشرفت دانلود باران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دو نوع از پر مصرف ترین و رایج ترین کامپاندها، کامپاند پلی اتیلن و کامپاند پلی پروپیلن است.

هادی سبحانی، مدیرعامل شرکت نوین بس پار سازه که این محصول را فراوری نموده است، شرح داد: با پشتوانه سال ها پژوهش در زمینه های مختلف علوم مهندسی پلیمر، در سال 1390 مجموعه دانش بنیان خود را تاسیس کردیم. این شرکت پیشگام در زمینه فراوری کامپاندهای تخصصی و مستربچ های پلیمری قابل رقابت با محصولات شرکت های معتبر جهانی است.ما در صنایع پایین دست پتروشیمی فعالیت می کنیم و به شکلی واسط واحدهای پتروشیمی و مصرف کنندگان هستیم. در این مدت 4 محصول شرکت ما به اسم دانش بنیان شناخته شده اند. نخست، افزودنی های یاری فرآیند هستند که در اصل در صنایع فیلم که شامل صفحات زیر 400 میکرون هستند و در بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند. این افزودنی مصرف انرژی را کاهش، سرعت فراوری را افزایش و کیفیت بسته بندی را ارتقا می دهد.

این محصول نسبت به نمونه خارجی توانسته دو برابر در مصرف انرژی صرفه جویی کند. قیمت محصول فراوری شده در این شرکت دانش بنیان از نمونه خارجی هم کم تر است.

کامپاندهای پلی استایمری هم در بسته بندی لبنیات استفاده می گردد. با فراوری این کامپاند، قیمت نهایی محصول تا 30 درصد کاهش یافته است.

فناوری مورد استفاده در فراوری این محصولات پلیمر است و با فراوری این محصولات، 50 فرصت شغلی ایجاد شده است.

بعلاوه مستربچ آنتی بلاک با نام تجاری NovinBlock عمدتاً در فراوری فیلم های پلاستیکی به منظور جلوگیری از چسبیدن و درهم فرو رفتن دو لایه فیلم یا به عبارتی بلوکه شدن لایه های فیلم و در نهایت تسهیل در جدایی آن ها از یکدیگر استفاده می گردد.

این مستربچ ها پس از استفاده ضریب اصطکاک سطح را بیشتر و در نتیجه چسبندگی لایه ها را کاهش می دهد. عملکرد آنتی بلاکی فیلم با استفاده از تست معین خاصیت ضریب اصطکاک بر اساس آزمون ASTM D-3354 Parallel Plain Method قابل آنالیز است.

این مدیر عرصه دانش بنیان ابراز کرد: مستربچ لیز کننده با نام تجاری NovinSlip عمدتا در فراوری فیلم پلاستیکی به اسم عامل کاهنده اصطکاک بین دو لایه فیلم بسته بندی و هم اصطکاک بین فیلم و دستگاه های فراوری کاربرد دارد. این مستربچ ها در دو دسته کلی با سرعت مهاجرت بالا و پایین به بازار عرضه می گردد. انتخاب نوع مستربچ با رهایش سریع یا کند بسته به کاربرد نهایی فیلم و فرایند چاپ بر روی فیلم دارد.

بعلاوه کامپاند تمیزکننده رئولوژیکی با توجه به خواص رئولوژیکی ویژه به اسم تمیز کننده سیلندر، ماردون و دای در دستگاه های فرایندهای پلیمری نظیر فیلم، لوله، ورق و کارتن پلاست عرضه می گردد. استفاده از این کامپاند امکان حذف ناخالصی و تغییر رنگ بسیار سریع و با کمترین ضایعات را فراهم می سازد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کامپاندهای دانش بنیان با کاهش مصرف انرژی، سرعت فراوری و کیفیت بسته بندی را ارتقا می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپاندهای دانش بنیان با کاهش مصرف انرژی، سرعت فراوری و کیفیت بسته بندی را ارتقا می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید