گردهمایی 180 شرکت دانش بنیان خراسان رضوی به میزبانی آستان قدس رضوی

به گزارش دانلود باران، گردهمایی 180 شرکت دانش بنیان خراسان رضوی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی با هدف تقویت فضای زیست بوم دانش بنیانی این استان برگزار گردید.

گردهمایی 180 شرکت دانش بنیان خراسان رضوی به میزبانی آستان قدس رضوی

مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: آستان قدس رضوی تمام قد حامی مادی و معنوی شرکت های دانش بنیان و پل ارتباطی میان این شرکت ها با دولت است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شکل گیری تمدن اسلامی در خراسان به برکت وجود مقدس این امام رئوف (ع) تاکید نمود: معتقدم فعالیت های دانش بنیان باید از این خطه رشد و توسعه پیدا کند و چه بسا باید بسیاری از گره های موجود در صنایع فعال کشور با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان فعال این استان گره گشایی گردد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی شرکت های دانش بنیان را بزرگترین محرک مالی کشور برای جبران عقب ماندگی های حوزه اقتصاد معرفی کرد و اضافه نمود: سه سفر معاون علمی ریاست جمهوری به خراسان در امسال، نشانگر نگاه ویژه دولت نو به مقوله دانش بنیان و حمایت جدی از این شرکت هاست. وی اظهار داشت: 15 شرکت دانش بنیان تحت حمایت آستان قدس رضوی به عنوان نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری در شمال شرق کشور با هدف تسریع در فرآیند ارائه تسهیلات به شرکت های متقاضی، کسب آگاهی از مسائل موجود در صنایع و مرتفع سازی این موارد فعالیت می نمایند.

رحمتی با تاکید بر اینکه تولیت معزز این بارگاه ملکوتی از صنایع دانش بنیان استان به صورت ویژه حمایت می نمایند، توضیح داد: آستان مقدس امام رضا (ع) با حمایت از دانش بنیان ها، در پی رشد و توسعه آن هاست تا در نهایت، محصولات این شرکت ها به چرخه فراوری و عرضه وارد گردد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت های آستان قدس رضوی از شرکت های دانش بنیان، گفت: این آستان مقدس یک سرمایه ملی و اسلامی است و حمایت این نهاد از دانش بنیان ها حرکتی ارزشمند است.

وی بیان نمود: در جهان مراکز خیریه و وقف، بسیار جدی پای کار علم و فناوری آمده اند، از همین رو باقی الصالحات کشور در این است که خیرین و نهاد های موقوفاتی در فراوری و صنعت، توسعه اشتغال و توسعه کسب و کار سرمایه گذاری نمایند.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که بزرگ ترین یاری به دانش بنیان ها و صنعت، توجه به بازار است، گفت: نظام نوآوری شکل نمی گیرد مگر این که از بازار آغاز کنیم. در واقع باید نظام نوآوری کشور 180 درجه به سمت بازار بچرخد که برای نیل به این هدف بزرگ نیازمند یاری همه دستگاه ها و نهاد ها هستیم.

دهقانی فیروز آبادی شرکت های دانش بنیان را بستر علم و تحقیقات و فناوری و صنایع را بستر نوآوری نامید و گفت: مرکزی نوآور محسوب می گردد که همکاری راهبردی را میان صاحبان مسئله و حل نمایندگان آن ایجاد کند. باید این زنجیره کامل گردد، یعنی صنعت نوآور برای شرکت های فناور و شرکت های فناور برای مراکز تحقیقات علمی در دانشگاه کار تعریف نمایند. در حاشیه این گردهمایی، نمایشگاهی از دستاورد های شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی نیز به نمایش عایدی.

دانلود باران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گردهمایی 180 شرکت دانش بنیان خراسان رضوی به میزبانی آستان قدس رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی 180 شرکت دانش بنیان خراسان رضوی به میزبانی آستان قدس رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید