خواص بادمجان؛ از سلامت قلب تا دیابت

به گزارش دانلود باران، بادمجان در سبد سبزیجات قرار می گیرد اما غذاهای زیادی هم با آن آماده می گردد که در این مطلب به مهم ترین خواص بادمجان اشاره می گردد

خواص بادمجان؛ از سلامت قلب تا دیابت

به گزارش بهداشت نیوز ،بادمجان صیفی پُرطرفداری است که کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. بادمجان سرشار از مواد مغذی است که بی نهایت برای سلامتی مفیدند. این صیفی متنوع به روش های گوناگون طبخ و آماده می گردد. برای بهره بردن از خواص این سبزی پرخاصیت بهتر است آن را به صورت سرخ نموده مصرف نکنید.

بادمجان ، مفید برای سلامت قلب

بعضی مطالعات نشان داده اند خوردن بادمجان می تواند ریسک بیماری قلبی را کاهش بدهد زیرا آنتی اکسیدان ها و فیبر زیادی دارد که باعث می گردد تری گلیسرید و کلسترول بدن تنظیم شده و از سلامت قلب محافظت گردد.

مبارزه با سرطان با بادمجان

بادمجان با توجه به آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضدالتهابی که دارد از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می نماید. در نتیجه ضد سرطان است.بادمجان دارای پلی فنول های زیادی نیز هست که تکثیر سلول های سرطانی را مهار می نمایند. فیبر غذایی موجود در بادمجان، سموم را از سیستم گوارش پاکسازی نموده و از سرطان کولون پیشگیری می نماید.

کاهش وزن با بادمجان

بادمجان کم کالری و پُر فیبر است که باعث می گردد برای کاهش وزن مفید باشد. این صیفی با فیبر زیادی که دارد احساس سیری به شما می دهد و از کالری مصرفی تان می کاهد. در ضمنً بادمجان محتوای آب بالایی دارد که برای کاهش وزن مفید است. بادمجان به گوارش یاری می نماید و با سلولیت ها می جنگد و در ضمنً جلوی اشتهای اضافی را می گیرد.

مفید برای استخوان ها

بادمجان منبع عالی ویتامین K، منیزیم و مس است که همگی برای سلامت استخوان مفیدند. وجود ویتامین K در این صیفی بنفش رنگ، ریسک شکستگی استخوان را پایین می آورد. مس به تشکیل کلاژن و تقویت استخوان ها یاری می نماید و احتمال پوکی استخوان را کم می نماید.

مفید برای دیابت

بادمجان می تواند قند خون را کنترل کند زیرا فیبر زیادی دارد. فیبر، از سرعت هضم می کاهد و جذب قند را کُند می نماید. شاخص گلیسمی پایین بادمجان باعث می گردد غذای مفیدی برای دیابتی ها باشد چون باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی گردد.

یاری به مسائل گوارشی

مهم ترین ماده مغذی برای یک رژیم غذایی متعادل، فیبر است که بادمجان به مقدار زیادی از آن را داراست. وارد کردن بادمجان به رژیم غذایی راهی است بسیار سودمند برای جلوگیری از مسائل گوارشی که عملکرد سیستم گوارش را با عمل کردن به عنوان یک ملین طبیعی افزایش می دهد. آنتی اکسیدان ها، فیبر و محتوای آب موجود در بادمجان به پیشگیری از التهاب در سیستم گوارش یاری می نماید و در ضمنً برای برطرف یبوست سودمند است.

منبع: همگردی

به "خواص بادمجان؛ از سلامت قلب تا دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بادمجان؛ از سلامت قلب تا دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید