در سال 98،بیش از 200 میلیون دلار سرمایه توسط مناطق آزاد جذب شد

به گزارش دانلود باران، معاون مالی دبیر شورای عالی مناطق ویژه مالی گفت: سال گذشته بیش از 200 میلیون دلار سرمایه توسط مناطق آزاد جذب شد.

در سال 98،بیش از 200 میلیون دلار سرمایه توسط مناطق آزاد جذب شد

احمد جمالی به سیر کاهش 40 درصدی سرمایه گذاری در دنیا طی سال گذشته اشاره نمود و گفت: جذب 200 میلیون دلار سرمایه با توجه به وسعت و حوزه عمل مناطق آزاد، رقم مطلوبی است.

معاون مالی دبیر شورای عالی مناطق ویژه مالی اضافه نمود: سالانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان خودمان در مناطق برای توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری نموده ایم. وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بعد از طی زمان و به مرور وارد کشور می گردد گفت: سال گذشته ما بیش از 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مصوب داشتیم، بیش از 1.5 میلیارد دلار از آن جذب شد و سال جاری هم بیش از 3 میلیارد دلار مصوب داریم.

جمالی هدف اولیه تاسیس مناطق آزاد را طبق قانون رشد و عمران و آبادی مناطق بیان کرد و گفت: مقایسه ما با کشورهای دیگر اصلا درست نیست، چون آن ها در راه اندازی مناطق مالی ماموریت گرا هستند یعنی منطقه آزاد را صرفا برای صادرات راه می اندازند یا برای گردشگری، آن ها یک مولفه را در نظر می گیرند، اما ما چند هدف و مولفه را دنبال می کنیم.

معاون مالی دبیر شورای عالی مناطق ویژه مالی گفت: بالای 500 هزار نفر در مناطق آزاد اشتغال ایجاد شده است. وی با اشاره به رقم بالای صادرات در مناطق آزاد نسبت به واردات گفت: درباره وسعت مناطق آزاد، نمایندگان مجلس تصمیم گرفته اند و دولت هم موظف است در چارچوب مصوب اقدام کند و همه اینها برای محرومیت زدایی است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "در سال 98،بیش از 200 میلیون دلار سرمایه توسط مناطق آزاد جذب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 98،بیش از 200 میلیون دلار سرمایه توسط مناطق آزاد جذب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید