ضرورت بهره گیری از نخبگان در صنایع و شرکت های استان، اثربخشی پژوهش ها باید به صورت ملموس ارایه گردد

به گزارش دانلود باران، خبرگزاری خبرنگاران-سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان با تاکید بر این که نتایج پژوهش ها اجرا شده در دستگاه های اجرایی استان را باید بتوان به صورت ملموس ارایه کرد گفت: هر پژوهشی که به انتها می رسد باید براساس مستندات گزارش دهد که چه مسئله ای را از دستگاه مربوطه رفع نموده است.

ضرورت بهره گیری از نخبگان در صنایع و شرکت های استان، اثربخشی پژوهش ها باید به صورت ملموس ارایه گردد

به گزارش خبرگزاری دانلود باران از اهواز ، سید احمد موالی زاده در جلسه کارگروه پژوهش، آموزش و فناوری استان گفت: این کارگروه باید به عنوان مطالبه گر نتایج پژوهش ها نقش خود را به درستی ایفا نماید تا اثربخشی پژوهش ها دیده شود.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش هایی که در سطح دستگاه های استان در جهت برطرف چالش ها انجام می شود گفت: فرایند این پژوهش ها با توجه به احصا مسائل و چالش های استان درست است و پژوهش ها در این جهت پیش می فرایند اما آنچه که برای ما اهمیت دارد نتیجه و اثرگذاری این پژوهش ها در جهت برطرف چالش ها است.

معاون استاندار با تاکید بر ضرورت تغییر ذهنیت ها نسبت به پژوهش ها گفت: این ذهنیت که یک پژوهش انجام شود و پس از آن در یک کتابخانه بایگانی شود باید تغییر کند، تغییر این ذهنیت به گونه ای براساس فرآیندهایی که قابل پیش بینی است صورت پذیرد لذا هر گونه پژوهشی که در کارگروه به تصویب می رسد و انجام می شود باید تاثیر عملیاتی آن طی گزارشی به صورت مستند ارایه و این اقدام به یک روال تبدیل شود.

وی با اشاره به ارزیابی دستگاه های اجرایی در هفته پژوهش گفت: دستگاه هایی که در هفته پژوهش همکاری لازم را داشته اند و در این زمینه ورود نموده اند ارزیابی می شوند و این ارزیابی در عملکرد مدیران و دستگاه های آنها لحاظ می شود.

موالی زاده بر موضوع قرار دادن مدارس منطقه ها کم برخوردار در روز درهای باز دانشگاه در هفته پژوهش تاکید نمود و خواهان استمرار این موضوع در هفته پژوهش سالهای آینده در سطح استان شد.

وی توسعه آموزش مجازی را در برهه فعلی یک اصل مهم خواند و گفت: با وجود این که در کشور ما در زمینه آموزش مجازی همچنان ضعف هایی وجود دارد و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از آن رضایت ندارد اما این شیوه آموزش در جهان به عنوان یک اصل دیده می شود و براساس شیوه نامه های آن پیشرفت آموزش، قابل ارزیابی و مشاهده است از این رو می توان با آنالیز کشورهایی که در این زمینه پیروز بوده اند و با آنالیز نقاط ضعف آموزش مجازی در کشور، یک الگوی خوب در آموزش مجازی را استخراج کرد.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: استفاده از نخبگان در شرکت های و صنایع در پیشبرد اهداف و سودآوری آن شرکت می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری داشته باشد اما این که چرا در استان خوزستان اغلب شرکت ها و صنایع، از نخبگان استقبال نمی نمایند باید آنالیز شود.

انتها پیغام./

منبع: خبرگزاری آریا

به "ضرورت بهره گیری از نخبگان در صنایع و شرکت های استان، اثربخشی پژوهش ها باید به صورت ملموس ارایه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بهره گیری از نخبگان در صنایع و شرکت های استان، اثربخشی پژوهش ها باید به صورت ملموس ارایه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید