طرح بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز می شود

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفدهمین طرح فصلی کتاب در بهار امسال همزمان با سراسر کشور در کردستان خبر داد.

طرح بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز می شود

عبید رستمی در جمع دانلود باران با اشاره به برگزاری بهاره کتاب در سال 1400 اظهار کرد: در کردستان از طرح های فصلی کتاب در این چند سال اخیر استقبال خوبی شده است، در واقع طرح های فصلی در تقویت و ترویج فرهنگ کتاب خوانی و همچنین در رونق اقتصاد فرهنگ در بخش ناشران و کتابفروشان نیز موثر است.

وی افزود: کردستان در طرح زمستانه کتاب پارسال جزو ششمین استان کشور از نظر مبلغ فروش بود این استقبال نشان از علاقه مردم استان به کتاب و کتاب خوانی است.

رستمی افزود: کتابفروشی ها در جایگاه پاتوق های فرهنگی نقش مهمی در حلقه نشر و گسترش فرهنگ دارند و طرح بهاره کتاب که هفدهمین طرح فصلی کتاب است، در راستای سیاست های معاونت امور فرهنگی برای حمایت از حلقه های نشر به ویژه کتابفروشان برگزار می شود.

وی درباره زمان برگزاری طرح فصلی کتاب گفت: این طرح از 17 خرداد در کتابفروشی های سراسر کشور آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می کند. در این طرح کتابفروشی هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

تا به امروز بیش از 16 طرح فصلی کتاب برگزار شده است و در آخرین دوره نیز تعداد 52 کتابفروشی از استان کردستان در این طرح مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طرح بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید