نمایشگر لمسی که اسپری می گردد

به گزارش دانلود باران، محققان به وسیله ترکیبی از تکنیک های چاپ سه بعدی و فناوری الکترونیکی قابل اسپری، نوع جدیدی از صفحه نمایش لمسی موسوم به ProtoSpray را ابداع نموده اند که تقریباً می تواند به هر شکلی درآید.

نمایشگر لمسی که اسپری می گردد

محققان با ترکیب تکنیک های چاپ سه بعدی و فناوری الکترونیکی قابل اسپری، نوع جدیدی از نمایشگرهای لمسی به نام ProtoSpray را اختراع نموده اند که می توان آن را روی هر سطحی اسپری کرد و از آن نمایشگر لمسی ساخت.

در ویدئوی انتهای خبر می توان اولین نمونه از این نمایشگر لمسی قابل اسپری را روی یک مکعب، یک شکل نیم کره و یک لوله خمیده و نامنظم مشاهده کرد که انعطاف پذیری این فرآیند جدید را نشان می دهد.

تیم سازنده این نمایشگر لمسی اسپری شونده از دانشگاه بریستول امیدوار است که این فناوری، مخترعان و فراوری نمایندگان را ترغیب به ایجاد اشیاء تعاملی به هر شکل و اندازه ای کند.

این فناوری روی یک بستر چاپ سه بعدی شده، الکترودهای به هم پیوسته در یک طرح از پیش معین شده و یک لایه به طور مساوی توزیع شده از جوهر الکترولومینسنت(EL) در iv تنظیمات مورد احتیاج قابل ترکیب و تحقق است. محققان می گویند ایده این است که فراوری نمایشگرها همانند فراوری پلاستیک یا رنگ ها گردد.

محصولات نهایی با اعمال بار الکتریکی روشن می شوند و همچنین می توانند به ورودی های لمسی ساده پاسخ دهند. از آنها می توان برای انجام هر کاری از باز کردن درب ها تا هدایت بازدیدنمایندگان از موزه استفاده کرد.

اولی هانتون محقق دانشگاه بریستول و نویسنده مسئول این مطالعه می گوید: ما نمایشگرها را از حالت دو بعدی و مستطیل شکل درآورده ایم و فرآیندی را ابداع نموده ایم که مردم بتوانند اشیاء تعاملی را به هر شکل دلخواه خود ایجاد نمایند. این فرآیند بسیار قابل دسترس است و به کاربران این امکان را می دهد تا اشیایی را با پلاستیک رسانا و رنگ الکترولومینسنت، حتی اگر در این مواد تخصصی ندارند، ایجاد نمایند.

هنوز جای زیادی برای پیشرفت در این فناوری وجود دارد. مثلا گام بعدی ممکن است ساختن دستگاهی باشد که بتواند شیء اصلی و جوهر اسپری را در یک فرآیند ترکیب کند که این کار، این فناوری را برای استفاده تجاری حتی کارآمدتر و مناسب تر می نماید.

هانتون می افزاید: با استفاده از چاپ سه بعدی پلاستیک و پاشش موادی که هنگام اعمال الکتریسیته روشن شوند، ما می توانیم اشیایی به هر شکل دلخواه فراوری کنیم که بتوانند اطلاعات را نمایش دهند و لمس را تشخیص دهند. چشم انداز ما این است که این نوع نمایشگر را به یک وسیله مورد استفاده رایج مانند جوهر و رنگ تبدیل کنیم.

این مطالعه به تازگی در کنفرانس ACM در خصوص عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی(CHI) ارائه شده است.،HDSKH

منبع: ایران آنلاین

به "نمایشگر لمسی که اسپری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر لمسی که اسپری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید