چین بیش از 50 هزار سرباز حافظ صلح به ماموریت اعزام نموده است

به گزارش دانلود باران، رادیو بین المللی چین در گزارشی به مناسبت روز جهانی صلح بانان سازمان ملل اظهار داشت: از زمان اولین مشارکت در عملیات صلحبانی سازمان ملل در سال 1990، ارتش و پلیس چین در نزدیک به 30 عملیات صلح سازمان ملل شرکت و بیش از 50 هزار صلحبان به مأموریت اعزام نموده اند.

چین بیش از 50 هزار سرباز حافظ صلح به ماموریت اعزام نموده است

رادیو بین المللی چین اضافه کرد: چین دومین مشارکت نماینده در همکاری با ماموریت های صلحبانی سازمان ملل متحد و بیشترین یاری نماینده به اعضای دائمی شورای امنیت است.

بر اساس این گزارش، نیروهای حافظ صلح چین با بیش از 30 سال مشارکت در انواع عملیات صلحبانی سازمان ملل متحد، به بیش از 20 کشور و منطقه از جمله کامبوج، کنگو، لیبریا، سودان، لبنان، سودان جنوبی، مالی و آفریقای مرکزی اعزام شده اند. کوشش نیروهای چین در حل اختلافات و حفظ امنیت در مناطق مختلف سهم مهمی در ثبات و ارتقاء توسعه مالی و اجتماعی کشور میزبان داشته است.

در حال حاضر بیش از 2500 صلحبان چینی در 8 منطقه محل مأموریت و مقر سازمان ملل متحد مشغول خدمت هستند. افسران و سربازان صلحبان صمیمانه مأموریت خود و کارهای مرحله ای مختلف خود مانند ساخت جاده و تمرینات اضطراری را طبق برنامه انجام داده اند.

رادیو بین المللی چین با اشاره به آیین بزرگداشت بیش از چهار هزار صلحبانی که از سال 1948 حین خدمت در انواع عملیات های صلحبانی سازمان ملل متحد درگذشتند، به نقل از آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان نوشت: نیروهای حافظ صلح همه روزه سخت کوشش می نمایند تا از آسیب پذیرترین مردم دنیا محافظت نمایند.

او گفت: در یک سال گذشته، نیروهای حافظ صلح با دو تهدید عمده همه گیری بیماری کرونا و خشونت روبرو بوده اند اما نیروهای حافظ صلح نه تنها عقب ننشستند، بلکه به ماموریت خود ادامه دادند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "چین بیش از 50 هزار سرباز حافظ صلح به ماموریت اعزام نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بیش از 50 هزار سرباز حافظ صلح به ماموریت اعزام نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید