جزئیاتی از فعالیت های مالی بنیاد مستضعفان در سال 99، رشد مالی بنیاد به 13.8 درصد رسید

به گزارش دانلود باران، معاون مالی بنیاد مستضعفان با تشریح بعضی از اقدامات مالی انجام شده در گروه بنیاد مستضعفان طی سال 99، گفت: علی رغم تمامی تحریم ها و مسائل، بنیاد مستضعفان در سال گذشته توانست رشد مالی 13.8 درصدی را همزمان با سال جهش فراوری محقق کند.

جزئیاتی از فعالیت های مالی بنیاد مستضعفان در سال 99، رشد مالی بنیاد به 13.8 درصد رسید

به گزارش گروه مالی دانلود باران، سید محمد اتابک در تشریح جزئیاتی از فعالیت های مالی بنیاد در سال 99 اظهار کرد: بنیاد مستضعفان علی رغم مسائل مالی کشور و تحریم های ظالمانه ای که این بنیاد و تمام شرکت هایش را هدف قرار داده بود توانست رشد مالی 13.8 درصدی را همزمان با سال جهش فراوری محقق کند.

معاون مالی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این رشد مالی با کار جهادی کارگران و برنامه ریزی در جهت جهش فراوری در سال 99 محقق شد، افزود: در سال گذشته بنیاد مستضعفان در بخش مالی توانست درآمد های عملیاتی خود را به میزان 76 درصد افزایش دهد.

وی افزود: علاوه بر این بنیاد مستضعفان پیروز شد با وجود تشدید تحریم های ایالات متحده علیه هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه اش، به میزان 31 درصد بر سرمایه گذاری ها در پروژه های زیرساختی و اساسی بنیاد اضافه کند.

اتابک در ادامه با بیان اینکه در سال 99، پروژه های افتتاح شده در بنیاد مستضعفان، ارزشی بالغ بر 172 هزار میلیارد ریال داشته اند گفت: افتتاح فاز 2 فولادسازی در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خرم آباد، تکمیل کارخانه قوطی سازی کرمانشاه و افتتاح 16 طرح کشاورزی و دامپروری بخشی از این پروژه ها بود که بنیاد مستضعفان با هدف تامین احتیاج های زیرساختی و اساسی کشور و همچنین قطع وابستگی به خارج و البته ارزآوری برای کشور به بهره برداری رسید.

وی افزود: ارزش این پروژه ها با احتساب پروژه راه اندازی 2 واحد گازی در بلوک یک نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد که واحد بخار آن طی امسال به بهره برداری خواهد رسید، بالغ بر 197 هزار میلیارد ریال است.

معاون مالی بنیاد مستضعفان با اشاره به اضافه شدن 3 شرکت جدید به شرکت های بورسی بنیاد در سال 99 گفت: در سال گذشته با هدف مردمی شدن اقتصاد، 3 شرکت جدید از شرکت های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان به جمع شرکت های بازار سرمایه اضافه شدند و تعداد شرکت های بورسی بنیاد، به 36 شرکت افزایش یافت.

به گفته وی علاوه بر این موارد، در سال 1399 میزان صادرات در گروه بنیاد نیز رشدی 17.5 درصدی را ثبت کرد.

اتابک در انتها اظهار داشت: بنیاد مستضعفان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز بالغ بر 3000 میلیارد تومان را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر تخصیص داده و در سال گذشته نیز بیش از 2300 میلیارد تومان در جهت محرومیت زدایی به وسیله ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم، هزینه نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جزئیاتی از فعالیت های مالی بنیاد مستضعفان در سال 99، رشد مالی بنیاد به 13.8 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از فعالیت های مالی بنیاد مستضعفان در سال 99، رشد مالی بنیاد به 13.8 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید