ادبیات

شاعر باغ لال از بیمارستان مرخص شد

محمدعلی بهمنی، شاعر پیشکسوت و غزلسرای توانای کشورمان، از بیمارستان مرخص شد.

3 اسفند 1401

هری پاتر؛ 15 طلسم که اجرا کردنشان از همه سخت تر است

اگر مدارسی همانند هاگوارتز اعتبار بی نظیری را در جامعه جادوگران به دست آورده اند به این علت است که فارغ التحصیلان این مدرسه تسلط فوق العاده ای بر ورد خوانی و اجرای طلسم دارند و نمونه های زیر از جمله مهم ترین طلسم های این مدرسه به شمار می آیند.

6 اردیبهشت 1401

فراخوان دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نشر منتشر شد

فراخوان مقالات دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نشر از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد.

12 اسفند 1400

داستان ها در ناداستان ها هم حضور دارند، جلد دوم در راه است

خبرنگاران؛ فرشته نوبخت، نویسنده و منتقد ادبی در کتابِ کوچک -که در مدت زمانی کوتاه به چاپ دوم رسیده است- به چگونه نوشتن داستان می پردازد و فکرکردن به چراییِ نوشتنِ داستان را بهانه نوشتن این کتاب می داند.

27 دی 1400

گندالف شاید در سریال ارباب حلقه ها حاضر باشد (اما بدون ایان مک کلن)

مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه های آمازون راه را برای ظاهر شدن احتمالی گندالف هموار می نماید، اما نه گندالف ایان مک کلن.

11 شهریور 1400

فریدون شهبازیان؛ یکی از بزرگترین موسیقیدانان کشور

ایمنا/ فریدون شهبازیان، آهنگساز و موسیقیدان بزرگ ایران پس از انصراف از رهبری ارکستر ملی ایران، بیشتر وقت خود را صرف آهنگسازی کرده و تا به امروز آثار موسیقیایی زیادی از خود بر جای گذاشته است.

15 مرداد 1400

میزبانی محفل ادبی قند پارسی از 10 نشست تخصصی تا نیمه نخست سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، غلام رضا کافی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و دبیر نو محفل ادبی قند پارسی کتابخانه های عمومی با اعلام اینکه محفل ادبی قند پارسی در امسال میزبان رویدادها و برنامه های استانی، ملی و فراملی خواهد بود، اسم...

25 تیر 1400

نامزدهای نهایی جایزه ویژه نمایشگاه کتاب لندن به ناشران خارجی

به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکسلر، نامزدهای نهایی جایزه ممتاز بین المللی نمایشگاه کتاب لندن در میان کشورهای مختلف دنیا همراه سه ناشر بریتانیایی اشت، لانتانا و اسپرینگر اعلام شدند. جایزه نمایشگاه کتاب لندن سال جاری هشتمین سالگرد خود را در حالی برگزار...

25 خرداد 1400

10 فیلم (واقعا) ترسناک یک دهه گذشته!

در دهه گذشته کمپانی ها و سازندگان فیلم های ترسناک سعی کردند بازارهای جدیدی را تسخیر کنند و فیلم های ترسناکی مناسب مخاطب عام بسازند؛ مخاطبانی که تماشاگر سنتی ژانر وحشت نیستند یا دل نازک تر از آن هستند تا از تماشای این فیلم ها لذت ببرند.

24 خرداد 1400

دانشگاه آزاد اصفهان فهرست رشته های بدون کنکور را بیان کرد خبرنگاران

دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) برای سال تحصیلی 1401-1400 در 29 رشته مقطع کارشناسی و 9 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشجو می پذیرد.

2 اردیبهشت 1400

جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 5 فروردین

تهران (پانا) - جدول دروس مدرسه تلویزیونی 5شنبه 5 فروردین برای دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی از شبکه آموزش اعلام شد.

20 فروردین 1400

هم زمان در سراسر کشور صورت می گیرد؛ شروع ثبت نام کارگاه های فرهنگی هنری کانون ویژه فصل بهار

خبرگزاری خبرنگاران- ثبت نام کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی مجازی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور از روز 11 اسفند شروع می گردد.

5 فروردین 1400

چرا زن ها به کتاب های عاشقانه علاقه دارند ؟

دلیل اصلی علاقه زنان به داستان های عاشقانه این است که آنها با تصویرسازی و غرق شدن در دنیای خیال هرآنچه نمی توانند در دنیای واقعی داشته باشند را بدست می آورند

11 آذر 1399

رابطه رشد بورس و تورم رد شد

به گزارش خبرنگاران، مرکز پژوهش های مجلس با انتشار گزارشی درباره تحولات پولی و بی ثباتی در قیمت کالاها، خدمات و دارایی ها در امسال، به آنالیز رابطه رشد بورس و افزایش تورم پرداخت.

24 آبان 1399

عذرخواهی رهبر کره شمالی از مردم به دلیل مسائل مالی؛ خجالت می کشم!

خبرنگاران: در اتفاقی نادر، رهبر کره شمالی از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

23 آبان 1399

برگزاری دوره های خوانش متون کلاسیک ادبی در کانون

خبرگزاری خبرنگاران-کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در پاییز 1399 دوره های خوانش متون کلاسیک ادبی را به صورت برخط (آنلاین) برگزار می کند.

17 آبان 1399

فراوری بازی روباه و زاغ بر اساس اشعار حبیب یغمایی

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این سرگرمی که یکی از بازی های برگرفته از آثار فاخر کهن فارسی و ادبیات معاصر است بر اساس داستان روباه و زاغ از سوی شهاب محسنین طراحی شده است.

6 آبان 1399

خشونت پلیس، میراث و عشق: فینالیست های جایزه شعر فوروارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین - کاوشی شاعرانه در زخم هایی که ایالات متحده به مردم بومی خود تحمیل کرده، توسط یکی از معدود کسانی نوشته شده که به زبان مردمان موهاوی (قبیله ای از سرخ پوستان غرب امریکا) سخن می گوید و توانست به فهرست کوتاه جایزه معتبر...

19 مرداد 1399

خنده های نوبتی شاعر در فیروزه

به گزارش خبرنگاران، ناصر فیض از جمله شاعران طنزپرداز معاصر است که شعرهای او در مجلات و روزنامه های زیادی به چاپ رسیده و کتاب های متعددی هم به قلم او روانه بازار شده است.

3 تیر 1399

نویسنده نامدار سوئدی درگذشت

پر اولوف اِنکویست رمان نویس، شاعر و فیلمنامه نویس نامدار سوئدی که از نویسندگان بزرگ اروپایی محسوب می شود در سن 85 سالگی درگذشت.

3 تیر 1399
تعداد: (22)